Кафедра психології та педагогіки
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Кафедра психології та педагогіки by Author "Копець, Людмила"
Now showing 1 - 7 of 7
Results Per Page
Sort Options
Item Психологічна адаптація до закладів вищої освіти студентів психологів(2023) Хайрова, Єлизавета; Копець, ЛюдмилаМета — теоретично обґрунтувати та емпірично дослідити психологічні особливості адаптації студентів психологів до навчання в ЗВО; розробити програму оптимізації адаптації майбутніх психологів до навчання в ЗВО.Item Психологічні особливості емоційного благополуччя у юнацтва з різною залученістю в соціальні мережі(2023) Опанасенко, Євгенія; Копець, ЛюдмилаМета дослідження: теоретично обґрунтувати та емпірично дослідити психологічні особливості емоційного благополуччя юнацтва з різною залученістю в соціальні мережі; розробити програму підтримки емоційного благополуччя осіб юнацького віку.Item Психологічні особливості переживань вагітних жінок(2021) Каїра, Ольга; Копець, ЛюдмилаМета дослідження: теоретично та емпірично дослідити проблему психологічних особливостей переживань вагітних жінок, а також розробити формувальну програму адаптації до материнства.Item Психологічні особливості типу мислення у студентів з різним рівнем академічної успішності(2020) Ковш, Владислава; Копець, ЛюдмилаУ роботі дається теоретичний та емпіричний аналіз проблеми академічної успішності студентів та психологічних особливостей типу мислення. Розкрито поняття "академічна успішність" та здійснено класифікацію чинників академічної успішності. У роботі вивчались психологічні особливості студентів з різним рівнем академічної успішності та їх типи мислення. Проаналізовано основні психологічні детермінанти академічної успішності та типів мислення. Показано, що успішність пов’язана з типом та стилем мислення. Отримані дані сприятимуть створенню умов для високої академічної успішності. В першому розділі презентовано аналіз робіт вітчизняних і зарубіжних вчених по проблемі академічної успішності студентів, розглядаються поняття академічної успішності та типу мислення. Аналізуються психологічні особливості студентів з різним рівнем академічної успішності. В другому розділі описано проведення емпіричного дослідження. В дослідженні встановлено зв'язок між психологічними особливостями типу мислення та академічною успішністю студентів. В третьому розділі описано тренінгову програму сприяння академічній успішності студентів, а також запропоновано комплекс методичних рекомендацій до тренінгових програм сприяння академічній успішності (щодо мотивації, типу мислення, темпераменту, роботи над самооцінкою та розвитку креативності студентів).Item Психологічні особливості уявлень про сім'ю у вихованців дитячого будинку(2020) Варфоломеєва, Марія; Копець, ЛюдмилаУ дипломному дослідженні дається теоретичний та емпіричний аналіз уявлень про сім’ю у вихованців дитячого будинку. В роботі розглядаються чинники формування уявлень про сім’ю у вихованців дитячого будинку. У роботі виявлені психологічні відмінності в уявленнях про сім’ю у дітей з дитячих будинків та дітей, які виховуються в своїх сім’ях, визначені основні психологічні детермінанти формування позитивного та негативного ставлення до шлюбу та сімейного життя. В дослідженні показано, що у підлітків з дитячого будинку відсутні ясні позитивні уявлення сім’ю та про своє віддалене майбутнє. Проведене дослідження показало наскільки проблема уявлень про сім’ю у вихованців дитячого будинку актуальна та багатогранна. На основі результатів проведеного дослідження є можливим створення ефективних інструментів психологічної підтримки та допомоги вихованцям дитячих будинків. В досліджені представлена розроблена програма формування уявлень про сім’ю у вихованців дитячого будинку. Перший розділ роботи містить аналіз вітчизняних і зарубіжних досліджень по проблемі уявлень про сім’ю у вихованців дитячого будинку, аналізуються чинники їх формування, вплив уявлень про сім’ю на світосприйняття, самооцінку дітей. В другому розділі представлено методи та результати емпіричного дослідження. Серед найважливіших результатів дослідження є встановлення, що образ сім'ї для вихованців дитячого будинку є більш значущим об'єктом в картині їх внутрішнього світу, ніж у однолітків, які виховуються в сім'ях. Дітям-сиротам властива невпевненість в собі, в майбутньому, нижчий рівень відповідальності і самостійності, вони прогнозують негативне ставлення до себе оточуючих і відсутність інтересу до себе. Третій розділ присвячено програмі формування позитивного образу сім'ї та стабілізації емоційного стану дитини, а також запропоновано комплекс психологічних рекомендацій. До програми роботи входить проведення тренінгу, який допоможе психологам та педагогам отримати методи допомоги вихованцям дитячих будинків у формуванні та розвитку позитивних уявлень про шлюб, допоможе підвищити їх комунікаційні та соціальні навички. В процесі участі в діалогах, рольових іграх, виконанні різноманітних вправ, діти матимуть можливість переоцінити власні уявлення про себе, про подружні стосунки, сформувати нові ефективні стратегії спілкування, які підвищать рівень довіри до світу. До переліку порад входять рекомендації щодо розвитку прагнення до самопізнання та формування позитивних уявлень про подружнє життя та виховання дітей в сім’ях. Комплекс розроблених заходів допоможе вихованцям дитячих будинків сформувати позитивні уявлення про сім’ю.Item Психологічні умови розвитку музичної культури сучасної молоді(2021) Гнатенко, Анна; Копець, ЛюдмилаМета цієї роботи - теоретично та емпірично дослідити проблему психологічних умов розвитку музичної культури сучасної молоді, а також розробити програму розвитку музичної культури в освітньому процесі.Item Уява у молодшому шкільному віці(2020) Мережко, Ілля; Копець, ЛюдмилаВ роботі розглядаються психологічні особливості уяви в молодшому шкільному віці: дається теоретичний аналіз психологічних досліджень уяви як пізнавального процесу, розглядаються закономірності онтогенезу уяви в навчальній діяльності, представлено емпіричне дослідження уяви в молодшому шкільному віці та програма формування уяви. В першому розділі роботи презентовано аналіз вітчизняних і зарубіжних досліджень по проблемі уяви, аналізуються закономірності розвитку уяви в онтогенезі, її функції, види, способи, феноменологія. В другому розділі розглядаються методи та результати емпіричного дослідження психологічних особливостей уяви дітей молодшого шкільного віку. Серед найважливіших результатів дослідження є встановлення, що психологічні особливості уяви знаходяться у тісному зв’язку з рівнем пізнавальної та творчої діяльності молодших школярів та проявляються в феноменології, показниках та рівні творчих здібностей молодшого школяра. В дослідженні з’ясовано, що рівень розвитку уяви у молодшому шкільному віці відзначається нерівномірністю, різні види уяви відзначаються різним рівнем розвитку; досліджено рівень вербальної уяви, рівень здатності до комбінації образів як властивості уяви, рівень творчої уяви. На основі отриманих результатів визначено умови розвитку уяви у молодшому шкільному віці у спеціально орієнтованих програмах. В третьому розділі презентовано програму розвитку уяви в молодшому шкільному віці, визначено умови успішності програми та методичні рекомендації до її впровадження.