Вип. 61. Літературознавчі студії
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Вип. 61. Літературознавчі студії by Subject "article"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
Item Взаємодія вторинних моделювальних систем : проблеми термінотворення(2015) Жодані, ІринаУ статті здійснено аналіз термінології на позначення явища взаємодії різних видів мистецтва та нових технологій. Авторка описує основні причини появи нових термінів, розглядає походження кожного слова, особливості вживання та пропонує свої варіанти їх використання.Item Карнавальний комізм як компонент поетики літературного та кінотексту Олександра Довженка(2015) Семків, РостиславУ статті проведено аналіз бурлескних елементів у літературних на кінотекстах Олександра Довженка. Услід розмежуванню карнавального та сатиричного бурлеску зроблено висновок про переважання першого в художній системі автора; також проаналізовано варіації карнавального бурлеску, зокрема "темний" бурлеск.Item Концепт двійництва-віддзеркалення в ліриці Григорія Чубая(2015) Борисюк, ІринаУ статті проаналізовано концепт двійництва-віддзеркалення, що пов’язаний зі здатністю видимої матерії до самокопіювання. Світ у Чубаєвій поезії постає внаслідок взаємодії видимого (ілюзорного) і невидимого; що більше, внаслідок розбіжності між "нарочито існуючою" матерією і важкоосяжною суттю. У символічній системі Чубаєвої поезії варто розрізняти концепти ілюзії (маски, відображення), що заступає сенс, подвоюючи його, й сліду, що вказує на відсутній сенс.Item Лекція Василя Маслова "Есенин Сергей Александрович" (Прилуки, 1927)(2015) Пашко, ОксанаУперше публікується лекція відомого українського філолога Василя Івановича Маслова (1884–1959) "Есенин Сергей Александрович", яку було прочитано у квітні 1927 р. у м. Прилуки в приміщенні Прилуцького педтехнікуму. У вступній статті та коментарях наводяться численні згадки про літературні вечори, лекції, доповіді, присвячені С. Єсеніну, які відбулися в Україні у 1926–1927 рр.Item "Невже тільки вічно незрячий блажен?"(2015) Агеєва, ВіраСтаттю присвячено аналізу "Сліпців" Миколи Бажана – унікальної поеми, де антитрадиціоналізм, розвінчування святощів, неспіввідносних із новими актами історичного дійства, явлені з послідовністю, на яку ніхто подоти не одважувався. "Сліпці", цей лист із прірви національної поразки, з відчайної безвиході зацькованого й приреченого художника, утверджують єдино можливий у такій ситуації вибір, право не прийняти накинену непереборними обставинами роль жертви, мученика й плакальника, здатність і готовність іти проти течії. Якраз такий вибір дає надію на свободу. Навіть осліплений і покинений на вибоїстому роздоріжжі все ж повинен, хай і навпомацки, "намацувати тропи". "Сліпці" демонструють і в тодішній Бажановій творчості, і в усій вітчизняній літературі двадцятих років настанову на утвердження сили, спротиву, боротьби, пристрасно дискутованого тоді активного романтизму (чи, за Хвильовим, романтики вітаїзму), який підносив вольове начало і діяльного, цілеспрямованого персонажа.Item Пейзаж і національна ідентичність в іспанській літературі доби модернізму(2015) Пронкевич, ОлександрУ статті описано текстуальні стратегії, якими послуговуються іспанські письменники доби модернізму, для встановлення культурної гегемонії кастильського пейзажу, за яким намагаються закріпити роль абсолютного репрезентанта "іспанськості". До таких стратегій належать 1) "натуралізація" ототожнення Іспанії з ландшафтами Кастилії і 2) маніпулювання з образністю плоскогір’я. Обидві стратегії породжені іспанськими націотворчими елітами, які намагаються виховати у своїх співгромадян специфічний іспанський спосіб дивитися на світ.