Кафедра психології та педагогіки
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Кафедра психології та педагогіки by Subject "adolescents"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
Item Experience of implementing in Ukraine the harm reduction intervention for adolescents(2018) Zharuk, Iryna; Purick, Olena; Sazonova, YanaIn 2015, the International Charitable Foundation "Alliance for Public Health" with support from Elton John Aids Foundation had launched in five Ukrainian cities the innovative harm reduction interventions targeting adolescents who use drugs. This paper presents the experience of elaboration and implementation of the innovative for Ukraine intervention. It is based on the mix-methods approach and incorporates findings from a number of studies conducted in 2015-2017 by the International Charitable Foundation "Alliance for Public Health". The project has provided tailored harm reduction services to 9,400 adolescents and their sexual partners. Out of 4,593 clients who accessed services in 2017, 25% were female and 75% male; 96% were aged 14 to 19. The reporting data indicate that on the average a client retains in the project for 5 months and paid on the average 6 visits to an organization. The package of services included core (preventive) and complementary (recreational) services. The most popular complementary services were safe space for relaxed communication with peers, free access to Internet and refreshments. In each city, where intervention was implemented, service combination depended on NGO proactivity and partnerships, including the partnership with the State Social Services for Families, Children and Youth. The project was based on the participatory approach. Services were planned based on the Participatory Site Assessment. The intervention design was based on combining conventional outreach with chain referral model – Peer Driven Intervention (PDI). Participatory approach was also utilized through effective engagement of 30 AUDs as assistant social workers and outreach via social media. The evaluation study confirms positive effects of the interventions on its clients. 18% of evaluated participants who reported injecting drug use at baseline, has reported only non-injecting use at follow-up, and 27% reported complete cessation of drug use.Item Дослідження психоемоційного стану підлітків в умовах воєнного конфлікту на Сході України(2020) Басенко, ОксанаВ статті розглянуто актуальну проблему психоемоційного стану підлітків, постраждалих внаслідок впливу воєнного конфлікту на Сході України. Представлено стислий огляд теоретичних концепцій та результатів практичних досліджень щодо проявів психологічного стресу та психоемоційних порушень у дітей та підлітків внаслідок психотравматичного впливу кризових та екстремальних ситуацій. Надано результати емпіричного дослідження експозиції психологічної травми та психоемоційного стану підлітків, які мешкають на територіях, безпосередньо наближених до зони проведення бойових дій на Сході України. Запропоновано практичні рекомендації для розробки програм психосоціальної підтримки даної цільової групи.Item Психокорекційний вплив на розвиток життєстійкості у підлітків в умовах воєнного конфлікту(2022) Басенко, Оксана; Чернобровкін, ВолодимирУ статті представлено результати дослідження впливу програми психологічної корекції та розвитку "Безпечний простір" на рівень життєстійкості підлітків, постраждалих внаслідок воєнного конфлікту на Сході України. Для діагностики рівня життєстійкості підлітків та оцінки ефективності програми використано такі методики: опитувальник "Сильні та слабкі сторони" SDQ (Strength and Difficulties Questionnaire), опитувальник психосоціального стресу у дітей CPDS (Child Psychosocial Distress Screener), скрінер оцінки психічного здоров’я КМА-УДХ (Mental Health Assesment Instrument), опитувальник з резильєнтності (життєстійкості). У дослідженні взяло участь 27 підлітків 14-17-ти років з м. Покровськ та м. Авдіївка (Донецька область). За результатами участі у програмі було виявлено зростання рівня життєстійкості та покращення показників психоемоційного стану учасників експериментальної групи. Аналіз отриманих даних засвідчив зменшення симптомів посттравматичного стресу, тривожності, депресії, схильності до зловживання алкоголем, а також покращення міжособистісних стосунків, зменшення проблем емоційного стану та поведінки, мінімізацію ризику інтерналізації завдяки зростанню таких факторів життєстійкості, як "відчуття щастя" та "підтримка батьків". Підтверджено, що зазначені фактори життєстійкості позитивно впливають на показники психічного здоров’я та утворюють специфічні захисні чинники, сприятливі для розвитку й зміцнення життєстійкості досліджуваної цільової групи. Сформульовано умови підвищення ефективності корекційно-розвиткових заходів для підлітків, постраждалих внаслідок подій воєнного конфлікту: попередня діагностика психологічного стану учасників з метою застосування диференційованого корекційного підходу та важливість врахування у процесі аналізу ефективності програми не тільки результатів загальних психометричних оцінювань, а й даних відповідних якісних методів (фокус-групи, індивідуальні інтерв’ювання тощо).Item Психосоціальні передумови розвитку життєстійкості у підлітків в умовах воєнного конфлікту(2019) Басенко, ОксанаУ статті розглянуто проблему розвитку життєстійкості у підлітків, які перебувають в умовах воєнного конфлікту; представлено та проаналізовано результати теоретичних та емпіричних досліджень щодо внутрішніх та зовнішніх ресурсів розвитку життєстійкості особистості в підлітковому віці, динаміки розвитку життєстійкості, особливостей переживання психологічних травм та коупінгу у підлітків в умовах збройних конфліктів; розглянуто концепцію розвитку життєстійкості особистості з позиції підходу резилієнс та моделі соціальної екології; підкреслено визначальну роль соціально-культурного контексту у формуванні життєстійкості особистості.