071: Педагогічні, психологічні науки та соціальна робота
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing 071: Педагогічні, психологічні науки та соціальна робота by Issue Date
Now showing 1 - 15 of 15
Results Per Page
Sort Options
Item Проблема практичного мислення у психологічних дослідженнях(2007) Ягупова, О.Статтю присвячено аналізу основних підходів до дослідження практичного мислення у різних психологічних школах, представлені характерні риси практичного мислення та основні етапи його дослідження. Особлива увага звернута на результати досліджень класиків вітчизняної психології – Б. М. Теплова та С. Л. Рубінштейна.Item Фізичне виховання студентів із вадами здоров’я : здобутки та проблеми(2007) Зеленюк, ОксанаУ статті представлено десятирічний досвід загальноуніверситетської кафедри фізичного виховання НаУКМА щодо організації роботи у спеціальному навчальному відділенні.Item Ставлення до психологічного знання у формуванні педагогічної позиції викладача вищої школи(2007) Бершадська, Ольга; Копець, ЛюдмилаУ статті детально розглядаються компоненти педагогічної позиції, зокрема особистісно орієнтованої професійної позиції викладача, та визначається роль психологічного знання у формуванні такої позиції на різних етапах професійного становлення педагога.Item Компетентнісний підхід до підготовки фахівців у системі вищої освіти(2007) Ягупов, В.; Свистун В.У статті проаналізовано компетентнісний підхід до підготовки фахівців у системі вищої освіти, обґрунтовано зміст понять «компетенція», «компетентність», «компетентнісний підхід», з’ясовано характерні ознаки та структуру професійної компетентності фахівця з вищою освітою.Item Роздуми над книгою Філіпа Лерша(2007) Трач, РоманУ статті представлено короткий огляд книги видатного німецького дослідника Філіпа Лерша «Формування особистості».Item Суперечності розвитку університету як інноваційної системи освіти(2007) Мещанінов, ОлександрУ статті подано аналіз соціально-економічних суперечностей розвитку інноваційної університетської системи освіти. При цьому можливо спиратися на різні моделі функціонування університетів. Але в умовах зміни соціально-економічних основ суспільства потрібна перехідна модель, яка б мала інноваційний та експериментальний характер і відповідала інноваційній економіці.Item Cтилі учіння студентів при викладанні конфліктології у ВНЗ США та України(2007) Голубєва, Ірина; Гірник, АндрійСтаттю присвячено порівнянню змісту стилів учіння, методам навчання та цілям навчання конфліктологічних дисциплін у сучасних університетах США та України. Наводиться визначення стилів учіння за К. Дунн та Р. Дунн.Item Стратегії впровадження ідей ґендерного підходу в освітню практику ВНЗ України(2007) Приходькіна, Н.; Голубєва, МаріяСтаттю присвячено проблемам ґендерного підходу в освіті. Розглянуто науково-методичну базу з ґендерної проблематики в освіті та подано стратегії впровадження ідей ґендерного підходу в освітню практику ВНЗ України. Подано деякі результати пілотного дослідження.Item Психологічні детермінанти особистісного зростання у подоланні конфліктних ситуацій у студентському віці(2007) Пов’якель, Н.; Макарчук, Н.Конфліктна взаємодія та шляхи її регуляції займають домінуюче місце у дослідженнях сучасної психології, педагогіки й конфліктології. Загальні положення сучасних теоретичних та методологічних аспектів базуються на виокремленні особистісного фактора в конфліктній взаємодії як основного та ключового. Психологічна детермінація як особистісний чинник конфліктної взаємодії, її виокремлення й експериментальне дослідження дозволяє більш точно визначити чинники означеної проблеми.Item Психологічні портрети професійних організаційних культур(2007) Гордієнко, Валерій; Копець, ЛюдмилаУ статті розглянуто феноменологію організаційної культури в професійних освітніх середовищах. Організаційна культура освітніх професійних середовищ аналізується як чинник соціалізації і розвитку соціальної компетентності особистості в юності. У статті представлено результати серії емпіричних досліджень рис та цінностей професіональних спільнот, визначено способи відтворення професійної культури, представлено узагальнені портрети організаційних професійних культур та аналізується феномен дзеркальності в професійній культурі.Item Cоціалізація підлітків та комп’ютерна залежність(2007) Макаренко, О. М.; Постова, О.Статтю присвячено дослідженню формування комп’ютерної залежності підлітків. Результати експерименту дали змогу визначити практичні рекомендації щодо соціалізації учнів (11–15 років), які мають таку залежність.Item Порушення права ВІЛ-позитивних осіб на лікування антиретровірусною терапією в умовах тимчасового затримання(2007) Бойко, І. В.; Савельєв, Ю.На основі результатів дослідження «Дотримання законності з боку працівників органів внутрішніх справ у поводженні з ВІЛ-позитивними споживачами ін’єкційних наркотиків», яке було вперше проведено в Україні, у статті розглянуто порушення прав ВІЛ-позитивних осіб на лікування антиретровірусною терапією з боку працівників міліції.Item Доступність послуг ВІЛ-сервісних організацій України: погляди зсередини і ззовні(2007) Семигіна, ТетянаУ статті проаналізовано результати опитування, проведеного в Києві, Одесі та Львові у рамках проекту «Дослідження впливу глобальних ініціатив у сфері ВІЛ/СНІДу на систему охорони здоров’я». Обговорюється оцінка доступності послуг ВІЛ-сервісних організацій, висловлена як клієнтами цих організацій, безпосередніми надавачами послуг, так і представниками органів державної влади і недержавних організацій. Визначаються перешкоди доступності послуг ВІЛ-сервісних організацій.Item Проблема міжкультурної комунікації у викладанні іноземної мови у ВНЗ(2007) Боднар, Алла; Верещагіна, Т.У статті проаналізовано проблему міжкультурного спілкування у викладанні іноземної мови у ВНЗ. Проаналізовано поняття «культурний асимілятор» та «понятійна картина світу у контексті міжкультурної комунікації».Item Болонський процес : історія питання та проблеми реалізації(2007) Єгорова, В.; Голубєва, МаріяСтаттю присвячено проблемам упровадження ідей Болонського процесу у ВНЗ України. Проаналізовано історичний аспект, реалії та перспективи щодо реалізації основних положень Болонської декларації. Авторами розроблено науково-методичний семінар для підвищення кваліфікації викладачів у світлі нових тенденцій освіти.