Культурно-мистецький центр НаУКМА
Permanent URI for this collection
Підрозділ університету, завдання якого - створювати додаткові можливості для творчого розвитку та культурного дозвілля могилянського студентства, співробітників і викладачів, зберігати та розвивати мистецькі традиції Академії.
Browse
Browsing Культурно-мистецький центр НаУКМА by Issue Date
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item Культура і політика у просторі міста(2020) Осьмак, ВладиславаМетодичні матеріали до курсу "Культура та політика багатозначність (взаємо)зв’язків", 2020.Item Дух Могилянки живе... : до 35-річчя хорової капели "Почайна", 70-річчя її засновника та диригента Олександра Жигуна(2021) Перебийніс Петро; Кушнірук Ольга; Жигун ОлександрХорова капела "Почайна" діє при Національному університеті "Києво-Могилянська академія" з 1995 року. Колектив капели продовжує прославлені хорові традиції відродженої академії, яка з часів свого заснування була не тільки освітнім закладом, а й значним культурним і музичним центром. Капела прагне відродити культурні джерела України, відновити загублені хорові традиції акапельного співу. Засновник і беззмінний керівник "Почайни" - Олександр Жигун. Його талант, професійні та організаторські здібності, музичний смак і величезна самовіддача стали тією генеруючою силою, завдяки якій творчий колектив досягає успіхів.Item "Диптих. Літургія сповідницька. Богородичні догмати"(2022)Це обкладинка до дев'ятого диску хорової капели "Почайна" циклу "Духовна музика Європи" з твором видатного сучасного українського композитора Віктора Степурка "Літургія сповідницька" для читця, солістів, хору, органу, симфонічного оркестру у X частинах і "Богородичні догмати" для хору та симфонічного оркестру. Написання цього твору - великий творчий та філософський подвиг композитора, фундатора новітнього напряму сучасної української православної духовної музики. Відправним пунктом зародження задуму автора став твір видатного чеського композитора Леоша Яначека "Меса Глагольская" (1927) для солістів, хору, оркестру та органу на старослов'янські тексти. За всієї схожості музично-стильових конструкцій, спільнокореневих слов'янських алюзій щодо православної літургійної етики, ці два твори мають одну докорінну відмінність - вони по-різному пророкують майбутнє. "Літургія сповідницька" світлої пам'яті гетьмана Івана Мазепи своїм музично-стилістичним розмаїттям образів створює глибинно-молитовну атмосферу, в якій слухач ніби зазирає в очі часу, намагаючись прочитати в них вердикт людству на майбутнє... Варто пам'ятати, анотований твір Віктора Степурка - це продовження ідеї, започаткованої ним в Українській православній месі "Богородичні догмати XVII століття" світлої пам'яті Святителя Димитрія Ростовського, і є диптихом. Дві постаті - Димитрій Туптало (Св. Димитрій Ростовський) і гетьман Іван Мазепа, історично пов'язані між собою, наштовхнули автора на створення такого композиційно грандіозного диптиху. Безсумнівно, кардинальну роль тут відіграв той факт, що Віктор Степурко нині мешкає на батьківщині Димитрія Туптала - в містечку Макарів на Київщині - і вважає своїм священним обов'язком вшанувати цього видатного релігійного діяча, а також його покровителя - непересічну особистість, видатного політика гетьмана Івана Мазепу. Додамо, що прослуховування цього твору дарує іще одне одкровення - відчуття вічності... Виконавці: хорова капела "Почайна", художній керівник Олександр Жигун, Державний естрадно-симфонічний оркестр України, художній керівник - Віктор Здоренко Солісти: бас - Олег Чернощоков, тенор - Петро Криволапов, чтець - Віктор Степурко Диригент - Олександр Жигун. Запис розмішено за таким посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=vrTwBtG0H8U