Кіно-Театр. 2007. №4
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Кіно-Театр. 2007. №4 by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 37
Results Per Page
Sort Options
Item Знову кохання фатальної жінки(2007) Іванишина, ЛарисаУ попередньому фільмі Олександра Кирієнка "Помаранчевенебо" кохання розгорталося на тлі Помаранчевої революції.Цього разу - в російському місті, правдоподібно Москві, демешкають герої, та в пустелі якоїсь з арабських країн. Для героїв фільму "Інді", тобто наших у тій країні, це екзотика.Мешканці тієї арабської країни - чудово, зі смаком зняте камерою Ярослава Пілунського тло дії. У попередньому фільмімолодий герой поставав перед непростим вибором: іти наперед визначеним високопоставленими батьками шляхом чивсупереч їхній волі обрати кохання. В "Інді" герої зрілішоговіку, але так само опиняються перед дуже складним вибором.Item Фільми П. Альтхамера(2007)В приміщенні Центру Сучасного Мистецтва НаУКМА 14 травня в рамках Міжнародного фестивалю соціальної скульптури були продемонстровані фільми Павела Альтхамера, серед яких "Клас Ейнштейна".Item Чоловіче, надто чоловіче(2007) Собуцький, Михайло26 травня 1907 року в Вінтерсеті, штат Айова, в родині місцевого фармацевта народився майбутній "ковбой номер один Америки". Справжнє його ім’я - Меріон Майкл Моррісон, а Джоном Вейном він назвався 1930 року на честь одного з генералів війни Півночі з Півднем. На той час родина встигла переїхати у Каліфорнію, а майбутній національний герой США - повчитися в університеті за футбольною стипендією (метр дев’яносто п ’ять зросту, під старість матиме вагу за сто кілограмів, і доведеться підбирати для Вейна коня спеціальної породи, здатного носити його вагу), попрацювати на знімальних майданчиках реквізитором, заприятелювати з режисером Джоном Фордом і знятися у кількох другорядних ролях. Перша слава прийшло до нього з фордівським "Диліжансом" (1939); а всього Вейн зіграв приблизно у двох сотнях фільмів. Помер 1979 року, й на його пошану по всій Америці було приспущено прапори.Item Усе про равликів(2007) Свято, Роксолана"Будиночок для равлика" Олега Педана - ще один мініатюрний шедевр української анімації. Добре знані приказки - от хоча б "мій дім - моя фортеця" або ж "моя хатка скраю" - тут набувають свого зримого втілення. Адже равлик, якого вигнали з власного дому, стає безпорадною і нікому не потрібною істотою, на яку довкола чигає безліч небезпек. Тікаючи від товстої жаби, дзьобастої чаплі та ненажерливої змії, він за десять хвилин встигне побачити увесь слимачий світ, шукатиме допомоги в своїх побратимів, та лише знайшовши власну справжню хатку, зможе відчути себе в безпеці та затишку.Item Історія України за Єжи Гофманом(2007) Брюховецька, ЛарисаУ квітні в рамках МКФ "Контакт" було показано другу і третю частину фільму Єжи Гофмана "Україна" (виробництво Zodiak Jerzy Hoffman Film Production 2007). В серпні 2004 року Єжи Гофман зі своїми колегами - оператором Ярославом Жимойдою, художником Сергієм Хотимським, композитором Кшесиміром Дембським, продюсером Єжи Михалюком приїжджали до Києва спеціально для того, щоб дати прес-конференцію з приводу початку роботи над документальною трилогією "Україна". Для Є. Гофмана після успішних ігрових фільмів, особливо "Огнем і мечем", який подивилися 8 млн. глядачів, згадана подія означала повернення до документалістики, з якої він починав свій творчий шлях.Item Нагороди звідусіль(2007)У португальському місті Алгарва на 35 МФ короткометражних фільмів почесний диплом журі дістався фільму "Жах" дебютанта М. Слабошпицького (кіностудія ім. О. Довженка).Item Остап Ступка: "Коли граєш у шедеврі, головне - його не спаплюжити"(2007) Ступка, ОстапОстап Ступка - актор театру і кіно. Заслужений артист України. Закінчив КДІТМ ім. І. Карпенка-Карого в 1988 році (майстерня Л. А.Олійника). З 1989 року працює в Національному академічному драматичному театрі ім. І. Франка. Ролі в цьому театрі: Перчик, "Тев’є-Тевель" за Шоломом-Алейхемом - п’єса Г. Горіна, режисер С. Данченко; сер Модред, "Мерлін, або Спустошена країна" Т. Дорста, режисер С. Данченко; Лученцо, "Приборкання норовливої" В. Шекспіра, режисер С. Данченко; Едгар, "Король Лір" В. Шекспіра, режисер С. Данченко; Креонт, "Цар Едип" за Софоклом, режисер Р.Стуруа; Сальвадор Далі, "Істерія" Т.Джонсона, режисер Г.Гладій; Хлестаков, "Ревізор" М.Гоголя, режисер І.Афанасьев; Смердяков, "Брати Карамазови" Ф.Достоєвського, режисер Ю.Одинокий; Меркуціо, "Ромео і Джульетта" В. Шекспіра, режисер В. Козьменко-Делінде. Ролі в інших театрах: Син Г.Сковороди, "Сад божественних пісень" за творами Г.Сковороди, режисер В.Сєчен; Масіно, "Увертюра "До побачення" за новелою І. Франка "Сойчине крило", режисер А. Приходько (Майстерня театрального мистецтва "Сузір’я"); Мішель, "Жахливі батьки" Ж. Кокто, режисер С. Мойсеєв (театр "Браво"); Лікар, "Горло "Sanctus" за новелами Е. Гофмана, режисер Д. Богомазов (Київський театр "Вільна сцена"); Отто фон Ф., "Московіада" Ю. Андруховича, режисер С.Мойсеєв (Київський Молодий театр). Знімався у фільмах: "Женихи" (режисер С. Клименко, 1985), "Камінна душа" (режисер С. Клименко, 1989), "Я той, хто є" (режисер О. Володіна, 1990); "Особиста зброя" (режисер А. Буковський, 1991); "Ніч самогубця" (режисер В. Підпалий, 1991); "Господи, прости нас грішних" (режисер А. Войтецький, 1992); "Молитва за гетьмана Мазепу" (режисер Ю. Іллєнко, 2002); "Богдан Зиновій Хмельницький" (режисер М. Мащенко, 2002-2006).Item Гімн життю у виконанні Кустуріци(2007) Домаха, ПетроНемає нічого вищого за любов! Її гріх розстрілювати, рвати навпіл, топтати підковами солдатських чобіт! У любові немає віку, віросповідання, нації і території. У Кустуріци кров слов'янська легко змішується з мусульманською, рятуючи життя, а від любові може з ’явитися тільки нове дивовижне життя! І коли дивишся останні кадри фільму, то віриш: жвава і щаслива віслючка довезе героїв від темного тунелю до сонячного краю, де їм уже ніхто не заважатиме кохатися!Item Олександр Кирієнко: Режисери - це "хірурги душі"...(2007) Кирієнко, ОлександрОлександр Кирієнко - кінорежисер, кліпмейкер. 1998 року закінчив КДІТМ ім. Карпенка-Карого за спеціальністю режисура відеофільму (майстерня А. Борсюка і В.Чубасова). З 1994 р. зняв 96 рекламних роликів, 21 музичний кліп. Працював на телебаченні, головний режисер телепрограм "Сніданок з 1 + 1", "Підйом", "Тетянин полудень", "Живий звук", "УМ". З 2000 року продюсер і режисер-постановник власної студії "PROPAGANDA HOUSE". 2004-2005 роки — дебютний повнометражний телефільм "Королева 6ензоколонки-2" ("Фільм ЮА", Україна). 2005-2006 - повнометражний художній фільм "Помаранчеве небо". 2007 — повнометражний художній фільм "Інді".Item Нове покоління(2007) Брюховецька, ЛарисаАби підсумувати здобутки молодих кінематографістів, 23 травня 2005 року в Будинку кіно відбулася акція "Молоде кіно України", організована НСКУ та редакцією журналу "Кіно-Театр". За круглим столом зустрілися режисери-педагоги Сергій Буковський, Михайло Іллєнко, Євген Сивокінь, молоді режисери Ганна Яровенко, Валентин Васянович, Тарас Томенко, Віра Яковенко, Анатолій Лавренишин, а також кінознавці й кінокритики. Жвавий діалог між майстрами, дослідниками і молодими кінематографістами став спробою осмислити й проаналізувати окремі твори, а також кіно молодих як явище. Було показано фрагменти фільмів молодих. Упродовж 2005-2006 років тенденція омолодження українського кіно тривала - за ці два роки за державний кошт було знято 29 дебютів. Робити кар’єру в кінорежисурі ніколи не було легко. Перемагають ті, хто справді вірить у себе, у своє покликання, і хто здатний запалити цією вірою інших.Item Як написати кіносценарій(2007) Бучко, РоманНе всі погоджуються з поділом кіно на жанри. А вони, починаючи зі щойно придуманих, розвиваються й занепадають, потім знову відроджуються. Часто жанри змішуються, і немає чистих взірців - добрий фільм виходить за межі жанру, і найважливіше для сценариста - зрозуміти не засади жанру, а типову стратегію певних жанрів для досягнення ефекту. Завдання фільму - викликати емоційну реакцію глядача. Всі жанри в кіно, як і всі розповіді, походять із прагнень любові, відваги, пригоди, розуміння чи просто втечі від реальності. Це є не інтелектуальним прагненням, бо тоді воно було б філософським твором, а внутрішній невербалізований пошук порядку, пригод, почуттів. Жанри - це класифікація емоцій, яких прагнемо.Item Круглий стіл "Молоде кіно України"(2007)25 квітня в Будинку кіно відбувся круглий стіл, присвячений перспективам молодого українського кіно. Актуальність теми доводить і чимала кількість кінодебютів за останніх два роки (13 робіт 2005 і 16 - 2006 року), а також численні міжнародні відзнаки (14 нагород впродовж 2006 року на різних МКФ). Обговорення було приурочено і до презентації дайджесту "Молоде кіно України", який з’явився в серії "Бібліотека журналу "Кіно-Театр" з рецензіями на фільми останніх років, інтерв’ю з режисерами та операторами та довідковим матеріалом. Модератором зустрічі й ведучою круглого столу була головний редактор "Кіно-Театру" кінознавець Лариса Брюховецька. Участь в обговоренні взяли: директор студії "Кінематографіст" Світлана Степаненко, кінорежисери Валентин Васянович, Ганна Яровенко, Надія Кошман, Олена Бойко, Вікторія Мельникова, Олександра Хребтова, Марина Горбач, Валерій Ямбурський, Олег Педан, а також критики Віра Кандинська та Роксоляна Свято.Item Про сім'ю, зоряне небо та замки України(2007) Марченко, Мар'янаНещодавній прем'єри короткометражних документальних фільмів молодих українських режисерів у Будинку кіно виявилися черговою мистецькою акцією, що проводилась для вузького кола посвячених і жодним чином не охоплювала більш широке коло глядачів. Отже, попри песимістичні висловлювання щодо подальшої долі українського кіно, щось таки в ньому відбувається. Нехай це лише короткометражні фільми, та все ж приємно, що з являються нові імена, отже маємо привід з нетерпінням чекати від них нових робіт (звичайно, за умови, що на молоді таланти зверне увагу не лише мистецьке коло режисерів та критиків, а й відповідні державні інституції, обов’язком яких є підтримка українських талантів, зокрема у сфері кіно).Item Фантастичні візії Євгена Деслава : [рецензія](2007) Собуцький, МихайлоТри роки тому ми вже повідомляли читачів про першу в світі ретроспективу видатного кіноавангардиста, українця за походженням Євгена Деслава (Є. Слабченко, 1899-1966), що відбулася тоді в Парижі, в Центрі Помпіду (див.: Кіно-Театр. - 2004. - №6. - С.47). З нагоди тогочасної ретроспективи було видано (французькою) книжку авторських та критичних текстів, де зібрано власні декларації кінематографіста й критичні відгуки на його сміливі експериментальні стрічки. Нова книжка "Євген Деслав: фантастичні візії" (теж французькою), здійснена, як і попередня, невтомним дослідником історії українського кіно Любомиром Госейком, містить перш за все таку нову інформацію. Близько десятка текстів, написаних самим Є. Деславом, не менша кількість свідчень про нього, серед яких - уривки неопублікованих спогадів Юлії Солнцевої, що, як зазначено, зберігаються у Київському музеї Довженка, а також втричі об’ємніша за попередню біографія митця, — такі здобутки нинішньої праці.Item "Контакт": українці та документальне кіно(2007) Свято, Роксолана14-20 квітня в Києві вже втретє відбувся Український міжнародний фестиваль документального кіно "Контакт" імені Лариси Роднянської. І знову впродовж тижня глядачам пропонували розмаїту програму документалістики (в тому числі й телевізійної). Фестиваль проходив у трьох кінозалах столиці, й, крім двох основних конкурсів (національного та міжнародного), було запропоновано й чималу позаконкурсну програму (в її рамках - ретроспектива фільмів Алена Рене; підбірка робіт Пола Вотсона, відомого британського документаліста, голови цьогорічного журі; "Україна" Єжи Гофмана, яка вже набула розголосу, тощо).Item Фестиваль скорботного кіно(2007) Безп'ятчук, ЖаннаУ березні цього року в Амстердамі вдев’яте проходив міжнародний кінофестиваль, організований міжнародною правозахисною організацією Amnesty International. На цьому не вельми масштабному, проте добре знаному й авторитетному в світі кінофорумі демонструється кіно, що прямо чи опосередковано розповідає про ті людські долі, життєві історії та соціальні явища, які можна інтерпретувати крізь призму концепції захисту прав людини, в яких легко ідентифікуються всі екзистенційні атрибути незахищеності й безправності: страждання, приниження, фізичне й духовне винищення. Абсолютна більшість ігрових та неігрових стрічок у рамках фестивальної програми, - це морально спресоване кіно. Кіно, що часом справляє моторошне враження, часом кидає виклик усталеній ліберально-капіталістичній парадигмі розвитку західної цивілізації, унаочнюючи ї ї слабкості й виразки, часом розриває, шматує горизонти свідомості жителів благополучної частини світу, показуючи на екрані холод, голод і наглу смерть у сучасній дійсності.Item "Нехороша Америка" на прикладі двох відомих фільмів(2007) Прокопенко, ЛесяНемислимо стверджувати, що Америка - взірець чеснот для всього світу та встановлювач глобального порядку. Це звучатиме в ліпшому разі наївно. Але такі ж перспективи матиме й думка про тотальне зло, що його ця країна генерує. Наразі йтиметься не про політико-культурний аспект цієї справи, а про, так би мовити, гуманістичний, акцентований на проблематиці human. Незважаючи на глибинний зв'язок цих площин, цікаво прослідкувати "погляд збоку", до того ж спрямований не через призму 11 вересня чи агресивної зовнішньої політики Штатів. Один такий погляд оминає вищезгадане, бо зафіксувався ще до трагедії - це фільм Софії Копполи "Незайманки-самогубці" (The Virgin Suicides, 1999). Інший погляд, із властивим йому іронічним антропоцентризмом, належить людині, котра жодного разу об'єкт свого аналізу не відвідала, - Ларсові фон Трієру з його стрічкою "Доґвіль" (Dogyille,2003). Невідповідне "американському" поступово самоусувається. Але цілком імовірно, що це невідповідне може теж бути наділене силою - і вже зрозуміло, що стається в такому разі.Item Хто є батьком радянської культури? : [рецензія](2007) Грицук, ВалентинаКнига Олени Левченко цінна тим, що поєднує в собі різні зарубіжні культурологічні теорії (дехто вважає, що вада цього наукового дослідження тільки в тому, що не всі теоретичні течії згадано), цінна в спробі застосувати їх щодо специфічно радянських соціально-політичних ситуацій у сфері культури. Те, що це автору не завжди вдається, викликає емоційний відгук. Адже сама щиро прагнеш зрозуміти потужну силу радянського мистецтва, яке змушувало мільйони людей вірити в створені ним образи як у реальність, брати за життєві ідеали героїв літературних творів та к інофільмів . Тексти політруків різного рангу не дають на це вичерпної відповіді. Можливо, ми ще довго не розгадаємо таємницю — чому радянські митці, всіляко обмежені цензурою ідеологів, були здатні на подібну духовну потугу.Item "Контакт-2007": маленька людина у великому місті(2007) Марченко, Мар'янаСеред короткометражних фільмів національного конкурсу найпомітнішими виявилися ті, що порушують проблеми та внутрішні конфлікти людини великого міста.Item Фестиваль фільмів Еміра Кустуріци(2007) Свято, РоксоланаЗ 16 по 31 травня в кінотеатрі "Жовтень" пройшов Фестиваль фільмів Еміра Кустуріци. Крім уже знаних робіт ("Час циганів" та "Андерграунд"), глядачам запропонували також добірку ранніх, фільмів режисера - "Наречені приходять" (1978), "Кафе "Титанік" (1979) і "Чи пам’ятаєш ти Доллі Белл?" (1981). Останній свого часу уславив Кустуріцу на міжнародному рівні, адже 1981 року отримав "Золотого лева" на Венеційському кінофестивалі в категорії "Дебют". Режисер не припиняє дивувати публіку. Цього року особливою подією фестивалю в Каннах став показ нової стрічки режисера "Заповіт".