048: Філологічні науки
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing 048: Філологічні науки by Issue Date
Now showing 1 - 13 of 13
Results Per Page
Sort Options
Item Сюрреалістичні аспекти поетичного світу Олега Лишеги(2005) Свято, РоксоланаУ статті зроблено спробу дослідити стилістичні особливості поезії Олега Лишеги. Окрему увагу приділено сюрреал істинності образної системи автора, розглянуто та проаналізовано її специфіку Творчість Лишеги поставлено в контекст світоглядних шукань автора. Висловлено також припущення про ірраціональний характер цих шукань.Item Поетика ліричного циклу Б.-І. Антонича(2005) Якубчак, Н.У студії на прикладі поетичного доробку Б.-І. Антонича розглянуто тенденцію до циклізації як особливого способу зображення світу, у контексті поетики європейського модернізму. На думку дослідниці, ліричний цикл — це не лише специфічний вид контексту, а й особлива, форма творчості, тип цілісності, що відрізняється від звичайної добірки віршів і є сформованою автором послідовністю текстів. Для Б.-І. Антонича циклізація стає однією з генологічних домінант його творчості.Item Формалізм у концепціях київських неокласиків(2005) Агеєва, ВіраУ статті досліджено процес становлення й функціонування формалізму в українській літературно-критичній думці 1920-1930-х років. Доводиться, що формалізм київських неокласиків був швидше однією із складових, ніж: цілісною методологією чи світоглядом.Item Відчуження як теоретично-літературна категорія(2005) Стадницька, Т.У статті висвітлено категорію відчуження у літературознавчому дискурсі; описано методологічні принципи витворення теоретико-літературної категорії із поняття «відчуження»; акцентовано увагу на складниках ситуації алієнаціїу художньому тексті; визначено рівні художньої структури, на яких, власне, відбувається відчуження.Item Місячна тріада в міфопоетиці драми Лесі Українки "Лісова пісня"(2005) Плітка, В.Студію присвячено проблемам міфопоетики драми-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня», в ній розглянуто питання, яке досі лишалося поза увагою інтерпретаторів драми - образ богині Гекати та Місячна тріада, що інтегрують взаємозв'язок основних складників твору в єдине художнє ціле. Три фази місяця (молодий, повний і щербатий) та три фази соціуму (незаймана дівчина, жінка в шлюбному віці та стара) - ця тріада Місячної богині представлена в контексті драми «Лісова пісня» образами Мавки, Килини і Матері Лукаша, вони ілюструють три міфологічні пори року (природа): весна, літо, зима. У процесі розгортання драматичної дії через символічний код авторка показує, як Мавка проходить усі три стадії вертикальної трансформації богині: верхній світ, земний і підземний. Перебіг природних процесів інтегрується в драмі через три дії, кожна з яких асоціюється з новою фазою-іпостассю Місячної богині й трелюється шлюбними стосунками із Сонцем-Лукашем.Item Комплекс функціональних характеристик образу Улюбленої у романі Тоні Моррісон "Улюблена"(2005) Білоножко, Л.У цій статті аналізується спектр функціональних характеристик образу Улюбленої в однойменному романі Тоні Моррісон. Зокрема йдеться про міфологічний, психоаналітичний естетичний та художній аспекти природи цього образу, які в комплексі визначають його роль у представленні, реалізації та розв 'язанні проблеми минулого в романі. Адже в «Улюбленій» поняття минулого уні- версалізується, виходить за межі історичного чи навіть екзистенційного розуміння, стаючи одиницею естетичного споглядання. Відіграючи роль структурного центра романного багатоголосся, Улюблена є відправною точкою численних конкретизацій у феноменологічному аналізі текстової тканини твору.Item Міфологема космічної ієрогамії в поезії вісімдесятників(2005) Борисюк, ІринаСтаттю присвячено проблемі актуалізації міфоритуальних форм у поезії вісімдесятників. Зокрема розглянуто структуротворчу роль міфологеми космічної ієрогамії у поетичному тексті. Підкреслено, що в ліриці вісімдесятників актуалізуються архаїчні уявлення про ерос як про універсальний космотворчий принцип, а еротичне єднання осмислюється як ритуальний акт, що сполучає небесне й земне.Item Схід у поезії Володимира Цибулька(2005) Нарчинська, Т.У статті досліджено елементи культури Сходу в творах Володимира Цибулька, українського поета, стиль якого сформувався в 1990-х роках. Авторські інтерпретації Сходу є особливим способом примусити читача оцінювати конфлікти сучасної української культури. Проаналізовано основні східні мотиви у творчості В. Цибулька.Item Кант: мислитель, естетик, мораліст (матеріали до лекції)(2005) Шалагінов, БорисУ статті розглянуто основні аспекти гносеологічного, естетичного й етичного вчення І. Канта відповідно до програми магістерського курсу "Німецький романтизм".Item Герой та його двійник у романах Чака Палагнюка (Паланіка) "Бійцівський клуб" та "Невидимі потвори"(2005) Стефанова, НоннаДослідження розглядає творчість американського письменника українського походження Чака Палагнюка (Паланіка) в аспекті теоріїдвійнщтва. Аналізуються структурні схеми і системи образів двох найперших романів автора: «Невидимі потвори» і «Бійцівський клуб», визначається роль двійника у цих романах. За теоретичне підґрунтя слугують концепції двійнщтва М. Бахтіна, М. Ямпольсь- кого та інших авторів, а також: теоретичні узагальнення самого Чака Палагнюка (Паланіка).Item Естетизм (уривок зі студії "Стильові течії української поезії другої половини ХХ столітя")(2005) Моренець, ВолодимирУ статті висвітлюється естетизм як стильова течія в українській поезії другої половини XX cm. Окреслено конститутивні риси цього філософсько-естетичного явища європейської літератури, доводиться факт його виразного оприявлення в українському письменстві означеного часу.Item 24 години Івана Величковського: функція числа у бароковій традиції(2005) Яровенко, А.У статті розглянуто питання функціонування числа у поетичній цілісності твору на різних текстових рівнях. Метою праці є перегляд творчих надбань Івана Величковського під кутом зору аритмологічної естетики з урахуванням культурного контексту та джерельного базису — Біблії.Item Художня парадигматика українського рококо і європейський контекст(2005) Лімборський, ІгорУ статті розглянуто складні процеси зародження художніх принципів стилю рококо в українській художній свідомості XVIII - першої половини XIX ст., проаналізовано специфіку українського рококо на тлі інших європейських літератур, визначено його провідні естетичні складники та засоби відображення світу та людини в різних жанрових модифікаціях і художніх формах.