Міжнародна наукова конференція (до 380-річчя від заснування Києво-Могилянської академії) "Києво-Могилянська академія в історії України"
Permanent URI for this collection
Матеріали Міжнародної наукової конференції (до 380-річчя від заснування Києво-Могилянської академії) "Києво-Могилянська академія в історії України", Київ, 13-15 жовтня 1995 р.
Browse
Browsing Міжнародна наукова конференція (до 380-річчя від заснування Києво-Могилянської академії) "Києво-Могилянська академія в історії України" by Title
Now showing 1 - 20 of 34
Results Per Page
Sort Options
Item Автор першої української Конституції -- вихованець Києво-Могилянської академії(1995) Ковальчук, Г.Києво-Могилянська академія в українській освіті заклала міцний фундамент вищої школи і зосередила в собі енергію самостійницького, національного духу. Вона притягувала до себе молоде покоління з усієї України і Білої Русі. Ціла плеяда видатних вчених і письменників, військових, державних і громадських діячів були вихованцями Академії. Здобув у ній освіту і майбутній український гетьман, автор Першої Конституції України Пилип Орлик. Саме в Академії, що носила тоді титул колегії, учився він красномовству і філософії. Звідси і виніс пишний риторичний стиль, майстерне володіння латинською мовою, вміння складати листи, меморіали, договори та інші державні документи в ясній і логічній формі.Item Болгарські церковні історики -- вихованці Київської духовної академії (Нешо С. Бойкікев, Тодор Ст. Бурмов, Іван Йончев Снегаров)(1995) Крстанов, Т.Мета роботи - дослідження біографій трьох болгарських церковних істориків, вихованців Київської духовної академії.Item Бібліотека Національного університету "Києво-Могилянська академія": історія та відродження(1995) Ярошенко, Тетяна; Бугасова, ТетянаТези доповіді на Міжнародній науковій конференції "Києво-Могилянська академія в історії України" (до 380-річчя від заснування Києво-Могилянської академії), м. Київ, 13-15 жовтня, 1995 р.Item Вихованець Києво-Могилянської колегії Іван Виговський - реформатор українського правопису, визначний мовознавець (на матеріалі рукопису "Реєстра всього Війська Запорозького, 1649 р.)(1995) Дзира, Я.Тези доповіді на Міжнародній науковій конференції "Києво-Могилянська академія в історії України" (до 380-річчя від заснування Києво-Могилянської академії), м. Київ, 13-15 жовтня, 1995 р.Item Вихованці Київської академії - першопрохідці серед докторів медицини Російської держави XVIII ст.(1995) Криштопа, Борис; Дяченко, М.Тези доповіді на Міжнародній науковій конференції "Києво-Могилянська академія в історії України" (до 380-річчя від заснування Києво-Могилянської академії), м. Київ, 13-15 жовтня, 1995 р.Item Вплив українського шкільного театру XVII-XVIII ст. на розвиток української театральної культури XIX-XX ст.(1995) Сулима, МиколаТакі вчені, як Морозов П.О., Рєзанов В.І. та інші не раз підкреслювали, що шкільний театр ніс у собі зародки театру нового і що вплив українського шкільного театру не припинявся аж до часів виникнення театру громадського. Різновидам того впливу й присвячено доповідь.Item Вступне слово(1995) Брюховецький, В'ячеславВступне слово до збірника тез доповідей Міжнародної наукової конференції "Києво-Могилянська академія в історії України" (до 380-річчя від заснування Києво-Могилянської академії), м. Київ, 13-15 жовтня, 1995 р.Item Військові канцеляристи - вихованці Києво-Могилянської академії(1995) Апанович, ОленаТези доповіді на Міжнародній науковій конференції "Києво-Могилянська академія в історії України" (до 380-річчя від заснування Києво-Могилянської академії), м. Київ, 13-15 жовтня, 1995 р.Item До викладання іноземних мов у Києво-Могилянській академії. Французька мова в Київській академії(1995) Сандалюк, ОлегТези доповіді на Міжнародній науковій конференції "Києво-Могилянська академія в історії України" (до 380-річчя від заснування Києво-Могилянської академії), м. Київ, 13-15 жовтня, 1995 р.Item До дискусії про рік народження Петра Могили(1995) Семчинський, СтаніславУ могилознавстві (цей термін уперше вжив А.Жуковський) ще залишаються дискусійні проблеми. До таких належить питання про рік народження Київського митрополита, про його освіту і про місце її одержання, про його екуменічні ідеї об’єднання церков, зокрема про його позицію в суперечках між Сходом і Заходом і, можливо, навіть про його ранню і несподівану смерть. У цій доповіді увага акцентується на перших двох дискусійних питаннях.Item Духовно-філософська спадщина Києво-Могилянської академії в творчості східнослов'янських мислителів епохи бароко(1995) Ігнатов, В.Тези доповіді на Міжнародній науковій конференції "Києво-Могилянська академія в історії України" (до 380-річчя від заснування Києво-Могилянської академії), м. Київ, 13-15 жовтня, 1995 р.Item Діяльність наукової громадськості Києва по відродженню Києво-Могилянської академії(1995) Дзюбко, Ілля; Лопаєва, ДіанаСьогодні, коли сталася справедливість великої історичної ваги - відновлена діяльність Києво-Могилянської академії, багато і слушно пишеться про значення цього освітнього і наукового осередку, визначного духовного центру православного світу. Знайшлись і такі, хто видає себе за найперших і найреволюційніших діячів щодо акції відновлення Академії, замовчуючи чи навмисне забувши про тих, хто вніс вагому лепту в цю визначну для незалежності України подію.Item Зміна суспільно-політичної ролі Києво-Могилянської академії в залежності від державно-правового статусу України протягом XVII-XVIII ст.(1995) Рогович, МирославТези доповіді на Міжнародній науковій конференції "Києво-Могилянська академія в історії України" (до 380-річчя від заснування Києво-Могилянської академії), м. Київ, 13-15 жовтня, 1995 р.Item Києво-Могилянська академія XVII-XVIII століть як вища школа мистецтв(1995) Степовик, ДмитроНагромаджені знання про Києво-Могилянську академію (за два століття дослідження цієї історії) дають підстави трактувати її як заклад, що поєднував у своїй структурі риси чотирьох установ: університету, академії наук, академії мистецтв, духовної академії. Упродовж 12 років навчання молодь вистудійовувала декілька десятків дисциплін, причому метод навчання був аналогічним до західних університетів: від елементарних знань до все складніших. Програми ретельно обмірковувалися і з перебігом часу вдосконалювалися.Item Києво-Могилянська академія в контексті вітчизняного сходознавства : північно-буддиський регіон Далекого Сходу(1995) Завгородній, ЮрійЗначення і внесок Києво-Могилянської академії у розвиток слов’янських культур, навіть православного світу Європи, досить значний і помітний. Існуючі дослідження приділяють увагу, як правило, саме цьому історико-культурному регіону. За часи свого існування академія здійснювала контакти не лише з Європою, а й з Азією. Але дослідження східного напрямку ще не отримало належної уваги. Можливо, через те, що сходознавство в Україні, у самому широкому розумінні, через зовнішні політичні чинники як таке, ще досі не склалося. Розглядаючи окремі, маловідомі аспекти історії Академії та діяльності її випускників у східному регіоні, вдається також додати й певні штрихи до загального тла україністики, долаючи тим самим лише проєвропейське зосередження науковців.Item Києво-Могилянська академія в історії української філософії(1995) Горський, ВіленТези доповіді на Міжнародній науковій конференції "Києво-Могилянська академія в історії України" (до 380-річчя від заснування Києво-Могилянської академії), м. Київ, 13-15 жовтня, 1995 р.Item Києво-Могилянська академія та Гетьманщина(1995) Гаєцький, ЮрійТези доповіді на Міжнародній науковій конференції "Києво-Могилянська академія в історії України" (до 380-річчя від заснування Києво-Могилянської академії), м. Київ, 13-15 жовтня, 1995 р.Item Києво-Могилянська академія. Правовий статус (1615-1817)(1995) Хижняк, ЗояВагоме місце в дослідженнях з історії Києво-Могилянської академії належить документам, в котрих є дані про час заснування Академії, окремі стани її розвитку, норми і права внутрішнього розпорядку, визнання державними структурами, надання Академії прав вищої школи тощо - тобто документи, які проливають світло на правовий статус Академії. Як інституція, що відігравала надзвичайно важливу роль в національному, культурному, релігійному житті України, КиєвоМогилянська академія пройшла кілька історичних станів, тісно пов’язаних з подіями політичної й державної ваги.Item Культурні осередки - училищні колонії Київської академії - і їх роль в культурно-національному житті України(1995) Шевчук, МаринаДуже важливим для розвитку української культури було те, що ще з XVII ст. в містах України випускники Київської академії засновують школи, які стають її училищними колоніями, що були ніби пагіллям від основного стовбура. Навколо них гуртувалися освічені люди, що жили у цій місцевості або викладали в колегії. Аналогічно до Києва, де все культурне життя прямо чи опосередковано було пов’язане з Київською академією, - в цих містах колегії теж концентрують у собі мислительну енергію краю. Тут утворюються культурні осередки, які поширювали естетичні знання, здобуті саме в Київській академії.Item Мелетій Смотрицький - видатний дослідник церковнослов'янської мови(1995) Убийвовк, Н.Тези доповіді на Міжнародній науковій конференції "Києво-Могилянська академія в історії України" (до 380-річчя від заснування Києво-Могилянської академії), м. Київ, 13-15 жовтня, 1995 р.