053 Психологія
Permanent URI for this collection
Освітньо-наукова програма: "Психологія". Колекція підтримувалась до 2023 року включно. Активна колекція https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/30566
Browse
Browsing 053 Психологія by Title
Now showing 1 - 20 of 39
Results Per Page
Sort Options
Item Взаємозв‘язок копінгових стратегій з психічним здоров‘ям молоді у період пандемії COVID-19(2022) Субоч, Єлизавета; Чернобровкін, ВолодимирМета дослідження: теоретично обґрунтувати та емпірично дослідити взаємозв’язок копінгових стратегій і психічного здоров’я молоді та розробити програму розвитку копінгових стратегій для молоді.Item Взаємозв’язок емоційного вигорання менеджера по роботі з клієнтами з його психологічним і соціальним благополуччям(2020) Корчинська, Тетяна; Гірник, АндрійРоботу присвячено темі емоційного вигорання менеджера по роботі з клієнтами та пошуку шляхів впливу на його психологічне благополуччя для зменшення рівня емоційного вигорання. Було розкрито основні теоретичні положення з питань емоційного вигорання, психологічного і соціального благополуччя особистості, а також подано опис особливостей посади менеджера по роботі з клієнтами. Дослідження показали, що у більшості менеджерів по роботі з клієнтами високий рівень емоційного вигорання і, разом з тим, високий рівень соціального самопочуття. Було виявлено, що між емоційним вигоранням менеджерів та їхнім рівнем соціального самопочуття не існує кореляційного зв’язку, а отже ці змінні не взаємозалежні. З іншого боку, було виявлено негативну кореляцію між рівнями симптомів емоційного вигорання менеджерів по роботі з клієнтами та їхнім рівнем щастя (що визначає психологічне благополуччя). Це означає, що при підвищенні рівня щастя можливо зменшити симптоми емоційного вигорання. Для підтвердження цієї гіпотези було розроблену програму фізичної активності для покращення рівня щастя та психологічного благополуччя менеджерів по роботі з клієнтами. Завдяки програмі, середній рівень щастя учасників збільшився на 24,4%, а симптоми емоційного вигорання знизилися на 31,2% (емоційне виснаження), 25% (деперсоналізація) та 19,2% (редукція особистих досягнень). Базуючись результатах даного дослідження, було складено практичні рекомендації для керівництва компаній, у яких передбачені посади менеджерів по роботі з клієнтами для профілактики та боротьби з емоційним вигоранням працівників.Item Вплив особистісної ідентичності на відчуття внутрішньої свободи та автономії у молодих людей в умовах війни(2023) Слензак, Катерина; Чернобровкіна, ВіраМета дослідження – теоретично обґрунтувати та емпірично дослідити особливості впливу переживання та осмислення молодими людьми власної его-ідентичності на переживання внутрішньої свободи та автономії в умовах війни в Україні.Item Вплив оцінювання навчальної діяльності на формування самооцінки у дітей молодшого шкільного віку(2020) Сердюкова, Богдана; Чернобровкін, ВолодимирРоботу присвячено темі самооцінки дітей молодшого шкільного віку та пошуку оптимальної форми оцінювання навчальної діяльності, що сприяє формуванню адекватної самооцінки у молодших школярів. Було розкрито основні теоретичні положення з питань індивідуально-психологічних особливостей дітей молодшого шкільного віку, самооцінки та взаємозв’язку процесу її формування з підходами до оцінювання навчальної діяльності. Результати дослідження показали, що формуванню адекватної самооцінки у дітей молодшого шкільного віку сприяє конфіденційне оцінювання навчальної діяльності. З іншого боку було виявлено, що відкрите оцінювання, яке передбачає розголошення відміток молодших школярів, має негативний вплив на формування у них адекватної самооцінки. Найкращі результати показав такий варіант конфіденційного оцінювання навчальної діяльності, який передбачає надання відмітки та оцінки учню через йог обатьків. На основі результатів дослідження розроблено методичні рекомендації та тренінгову програму розвитку навичок культури оцінювання навчальної діяльності молодших школярів для батьків та вчителів. Програма показала високу ефективність: встановлено покращення рівня комунікації батьків з викладачами, збільшення кількість учнів з адекватною самооцінкою та відчутне покращення навчальних результатів учнів з тих предметів, на яких активно використовується запропонована форма оцінювання навчальної діяльності. Досягненню таких результатів сприяють такі сучасні підходи в навчальній діяльності, як педагогіка партнерства та конфіденційність оцінювання навчальної діяльності учнів.Item Вплив співзалежності на діадичні копінг-стратегії у гетеросексуальних стосунках в період ранньої дорослості(2022) Григор'єва, Анна; Чернобровкіна, ВіраМетою дослідження є теоретично обґрунтувати та емпірично дослідити зв’язки між співзалежністю та формуванням діадичних копінг-стратегій у пар раннього дорослого віку, а також розробити тренінгову програму для формування та корекції уявлень людей раннього дорослого віку про співзалежність у стосунках й формування здорових копінг-стратегій.Item Вплив страхів на процес прийняття життєвих рішень у період пізньої юності: магістерська робота(2018) Стародуб, Максим; Чернобровкін, ВолодимирРобота присвячена проблемі прийняття життєвих рішень особами у період пізньої юності; розкриваються особливості впливу різних факторів, (смисложиттєвих орієнтацій, життєвої позиції, імпульсивності) на процес прийняття життєвих рішень; описується вплив різних видів страхів на цей процес. Результати дослідження показали, що вплив страхів на процес прийняття життєвих рішень у період пізньої юності у великій мірі визначається особливостями цього вікового періоду, такими як формування ідентичності та затвердження власного Я у суспільстві. Таким чином, найбільш впливовими видами страху у цей період є соціофобія, що складається зі страху соціальних оцінок та страху соціальних взаємодій, та фортунофобія (страх перед долею). Соціофобія має такий сильний вплив через те, що молоді люди у цей період проходять через процес сепарації від батьківської сім’ї та приєднуються до суспільства як окремі індивіди, і тому думка суспільства про них як про особистість стає для них дуже важливою. Фортунофобія є по суті страхом невідомої та невідворотної долі, яка є невіддільною частиною прийняття будь-якого життєвого рішення, особливо в період юності, коли люди приймають свої перші важливі рішення у житті. За результатами проведеного дослідження встановлено, що осмисленість життя має зворотній зв’язок з впливом страхів на процес прийняття життєвих рішень, тобто чим більш осмислене життя особи, тим менший вплив страхів. В той же час, імпульсивність має прямий кореляційний зв’язок з процесом прийняття життєвих рішень, тобто чим більше людина імпульсивна, тим більше страхи впливають на процес прийняття життєвих рішень. Життєва позиція «Я +, Світ –» найменше піддається впливу страхів на процес прийняття життєвих рішень. Також, вплив страхів виступає більше як мотивуючий, ніж як стримуючий фактор, який примушує молодих людей рухатися уперед та змінювати своє життя.Item Вплив сімейної резилієнс на виховання дітей з розладом аутичного спектру(2023) Худенко, Ярослава; Гірник, АндрійМета дослідження: теоретично обґрунтувати та емпірично дослідити вплив різних складових сімейної резилієнс на досвід виховання дитини з РАС, також розробити методичні рекомендації та програму, спрямовану на зміцнення резилієнс сімей дітей з РАС.Item Вплив Я-концепції батьків на формування образу родини у підлітків(2020) Червінський, Семен-Олександр; Богданов, СергійПро актуальність проблеми образу родини у підлітків свідчать особливості підліткового віку, який дослідники характеризують як особливо значимий в розвитку особистості, появи у неї соціально активних форм поведінки. На свідомості підлітка, що перебуває в стані формування насамперед відбиваються процеси, що відбуваються в сімейному житті, і від того, яких принципів, норм і цінностей дотримуються батьки, багато в чому буде залежати розвиток соціальної сфери країни в подальшому. Актуальність представленого дослідження зумовлена тим, що багато дітей підліткового віку відчувають труднощі в процесі соціалізації. Сім'я як інститут первинного соціального становлення особистості здатна допомогти підлітку стати повноцінним членом суспільства або, навпаки, ускладнити цей процес. У магістерській роботі встановлено, що у підлітків, виховуваних в групах батьків з неадекватною Я-концепцією, у ставленні до образу сім’ї першочерговими є емоційні компоненти, що відображають компенсаторний характер уявлень; у підлітків, що виховуються батьками з адекватною Я-концепцією - раціональні. Підлітки з родин батьків що мають неадекватну Я-концепцію, орієнтовані на любов, чуттєвість, безпеку і впорядкованість дитячо-батьківських відносин, представники сімей з адекватною Я-концепцією - на контроль, опіку, строгість і обмеження в процесі виховання. Таким чином, наявність різних шкал, що входять в універсалій груповий оцінки по високому інтервалу (90%), різних факторів і статистично значущих відмінностей середніх значень показує, що ставлення до сім’ї у підлітків в залежності від Я-концепції батьків має чітко виражену диференціацію, що може використовуватися в дослідницьких і практичних цілях при вивченні дитячо-батьківських відносин.Item Втома від співчуття у фахівців сфери психосоціальної підтримки в умовах війни в Україні(2023) Зоріна, Ольга; Чернобровкін, ВолодимирМета дослідження — теоретично обґрунтувати та емпірично дослідити психологічні особливості втоми від співчуття у фахівців сфери психосоціальної підтримки в умовах війни в Україні, а також розробити програму психологічного супроводу даного явища.Item Гумор як фактор профілактики емоційного та професійного вигорання у працівників допомагаючих професій(2022) Тітова, Єлизавета; Гірник, АндрійМета роботи - враховувати стиль гумору у діагностиці схильності до вигорання та у профілактиці емоційного та професійного вигорання працівників допомагаючих професій.Item Кар'єрні орієнтації молодих людей з професійним досвідом в ресторанній справі(2022) Троіцька, Соф'я; Копець, ЛюдмилаМета роботи полягає у визначенні особливостей кар'єрних орієнтацій молодих людей з професійним досвідом в ресторанній справі, психологічних умов оптимізації їх розвитку, розробці на цій основі програми розвитку кар'єрних орієнтацій молодих людей з професійним досвідом в ресторанній справі.Item Конструктивні стратегії поведінки у вирішенні сімейних конфліктів(2022) Пелехата, Тетяна; Боднар, АллаМета дослідження - обґрунтувати та емпірично дослідити як особливості комунікативних стратегій врегулювання конфліктних ситуацій впливають на вибір подружжям способів поведінки у вирішенні сімейних конфліктів, запропонувати та реалізувати тренінгову програму для сімейних пар спрямовану на формування в учасників навичок конструктивного вирішення міжособистісних конфліктів у сімейних взаєминах.Item Особистісні чинники музичних уподобань в юнацькому віці(2021) Кодовбецький, Віталій; Копець, ЛюдмилаМета дослідження: теоретично обґрунтувати та емпірично дослідити особистісні чинники музичних уподобань осіб юнацького віку та розробити практично орієнтовану програму розвитку музичності осіб юнацького віку.Item Особливості вольової саморегуляції у студентів з різним рівнем тривожності(2021) Опанасенко, Милана; Чернобровкін, ВолодимирМета дослідження - теоретично обґрунтувати та емпірично дослідити особливості вольової саморегуляції студентів в період навчальної діяльності в залежності від рівня тривожності, а також розробити програму психокорекції тривожності студентської молоді.Item Особливості емоційного інтелекту сучасної молоді у віці ранньої дорослості(2021) Козішкурт, Юлія; Чернобровкіна, ВіраМетою дослідження є теоретичне та емпіричне дослідження особливостей впливу розвитку емоційного інтелекту сучасної молоді.Item Особливості професійного самовизначення сучасних студентів(2020) Рибалочка, Катерина; Боднар, АллаУ магістерському дослідженні особливостей професійного самовизначення сучасних студентів було здійснено комплексний теоретичний аналіз різних підходівдо професійного самовизначення. Перший підхід зводить професійне самовизначення до вибору професії (профорієнтаційний підхід). Другий підхід розглядає професійне самовизначення як невід'ємний компонент професійного становлення протягом усього життя. Було виділено та проаналізовано концепції, які звертають увагу на особливості професійного самовизначення в культурному та соціальному контексті. Також було визначено особливості професійного самовизначення на етапі навчання у ЗВО. Було проведено емпіричне дослідження вираженості компонентів професійного самовизначення та їх зв’язку зі сформованістю професійної ідентичності. Також було проведено 15 інтерв’ю зі студентами університетів Гонконгу, Німеччини, Туреччини, Кореї, Латвії, Білорусії, Казахстану, Сербії, США та виділено ключові практики та тенденції освітнього процесу, які сприяють професійному самовизначенню студентів в інших країнах. На базі результатів емпіричного дослідження було розроблено програму психологічної підтримки та стимулювання процесу професійного самовизначення на етапі навчання у ЗВО, яка складається з трьох основних блоків: адаптаційно-інформативного, спрямованого на будування професійної самосвідомості та практичного, основною метою якого є розвиток конкретних навичок необхідних для ефективного професійного самовизначення.Item Особливості проявів тривожності у дітей старшого дошкільного віку в ситуації війни(2023) Романова, Наталія; Боднар, АллаМета дослідження: теоретично обґрунтувати та емпірично дослідити проблему тривожності дітей в ситуації війни, а також розробити програму корекції з подолання тривожності у дошкільників.Item Професійна деформація військовослужбовців строкової служби під час бойових дій(2023) Дзюбенко, Катерина; Гірник, АндрійМета: виявити причини та розробити навчальний тренінг для боротьби з наслідками професійної деформації військовослужбовців строкової служби в умовах російсько-української війни.Item Психологічна готовність вчителів до роботи в умовах інклюзивного навчання(2022) Коробко, Марина; Чернобровкін, ВолодимирМетою дослідження є теоретичне обґрунтування поняття інклюзивного навчання в сучасному психолого-педагогічному просторі; емпіричне дослідження готовності вчителів до роботи в умовах інклюзивної освіти, а також розроблення програми психоедукації для підготовки вчителів, які працюють в умовах інклюзивного навчання.Item Психологічна допомога у встановлені ефективної комунікації подружжя в конфліктних ситуаціях(2023) Корнєва, Дарина; Бушай, ІгорМета дослідження - теоретично дослідити гендерні особливості комунікації у подружніх стосунках та стратегії взаєморозуміння в парі за допомогою діалогу; провести діагностику конфліктних ситуацій; запропонувати психологічні методи врегулювання конфліктів між подружжям.