Кіно-Театр. 2020. №2
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
Item "Втомлені війною"(2020) Швець, ЮлійСтаття присвячена трагікомедії "Піаніно в траві", за п'єсою Франсуази Саган, поставленої в Харківському українському драматичнному театрі ім. Т. Шевченка у 2019, режисерка - Оксана Стеценко.Item Усьому свій час і місце(2020) Котенок, ВікторіяВистави про акторів популярні серед публіки та довго не сходять зі сцени. Адже багатьом людям кортить дізнатися про приватне життя кумирів, і особливо - служителів мистецтва. Тому майже кожен столичний театр має хоча б одну виставу, де в драматичному чи комічному ключі розповідається про закулісся богеми. До цих імпрез приєдналась і мелодрама "Сніг у квітні" театру на Подолі. Літературною основою вистави є повість "Римська весна місіс Стоун" Теннессі Вільямса - відомого американського драматурга, двічі лавреата Пулітцерівської премії. Інсценізацію та постановку здійснила Поліна Медведева.Item Пристрасті в царстві комах(2020) Вовк, Устина9, 10 листопада у Львівському театрі ім. Марії Заньковецької відбулася прем’єра вистави "З життя комах" за п’єсою чеських літераторів, братів Карела і Йозефа Чапеків "Ze života hmyzu", написаної 1922 року. У передмові до неї автори зазначали: "Нашим наміром було написати не драму, а містерію в старовинній наївній манері. Як у середньовічних містеріях виступали уособлені Скупість, Егоїзм або Чеснота, так і в нас деякі моральні категорії втілені в образах комах просто для більшої наочності". Отож у світі комах ті ж закони виживання, що і в людському.Item Над ким кряче чорний ворон?(2020) Пащенко, Анастасія"Чорний ворон" за романом Василя Шкляра став однією з найочікуваніших прем’єр "патріотичного кіно" цього року. Холодний Яр, повстанці, боротьба проти окупантів з Росії, погані чекісти, хороші селяни й черниці (Мотро-нинський монастир – одна з повстанських "баз"), ну, і мудрий чорний ворон, якому 270 літ, і який, отже, бачив і Хмельниччину, і Коліївщину – чи не возрадується тут серце щирого українця, сповненого праведного гніву на "клятих московських окупантів" (що одержать свою долю інвектив і в заекранному тексті голосом Василя Шкляра)?Item Дзвони Холодного Яру(2020) Саква, ОлександрКому до смаку здатність Тараса Ткаченка творити екранно тонкі настроєві стани, етюди інтимного штибу й приватних почувань, той з долею остраху чекав на його "Чорного ворона". Бо хай дія роману Василя Шкляра і обмежується малим клаптем нашої землі, та масштаб, ємність і оголена суть двобою повстанців Холодного Яру з хмарами червоних зайд, здавалось, робили непридатними звичні вміння режисера. На щастя, глядацькі побоювання відступають перед категоріями, якими живе стрічка, втім, дрібних каменів спотикання фільму позбутися не вдалось. Хоч як це дивно, вони лежать у царині, де Тарас Ткаченко зазвичай не хибує (маю на увазі психологічну правду ситуацій).Item Валлійська Кассандра в радянському потойбіччі(2020) Канівець, АнастасіяСтаття присвячена екранізації книги про британського журналіста, Ґарета Джонса, що відкрив світові правду про Голодомор - "Ціна правди", режисерка -Аґнешка Голланд, 2019.Item Обличчя війни. Канадський погляд(2020) Наумова, ЛарисаДокументальний фільм "Recovery Room" канадської режисерки Адріяни Лугової, хоч і був знятий кілька років тому, тільки нещодавно отримав життя в українській версії. Англомовна стрічка вже встигла побувати на престижних фестивалях документального кіно й здобути численні нагороди, а також була показана в кіноклубі Національного університету "Києво-Могилянська академія". В українському варіанті стрічка має назву "Обличчя війни".Item "Маяк": світло і темрява міфу(2020) Пащенко, АнастасіяНа Київському тижні кінокритики, що відбувався 26–30 жовтня вже минулого року, український глядач мав змогу побачити один із найнезвичніших фільмів року, якщо не десятиліття – "Маяк" Роберта Еґґерса. Його жанр заявлено як горор, але, як то часто буває в авторському кіно, на-справді все значно складніше. Власне "горору" там небагато, натомість вельми докладно показано, як триває життя на маяку і що трапляється з людьми, які затримуються там надто довго.Item Невтомний жартівник: повернення мрії(2020) Швець, ЮлійВенеційський фестиваль віддав "Золотого лева" студійному блокбастеру "Джокер" – потужній психологічній драмі, яка показала, що суспільство через кіно має позбавитись соціальних ілюзій і відновити чистоту ідентифікації. Джокер (з англ. – блазень, жартівник) як кіногерой веде свій родовід від жанрової франшизи коміксів про Бетмена; там він – найбільш послідовний та віртуозний антагоніст популярної маски. Сучасний "Джокер" розповідає про соціального аутсайдера Артура Флека, маленького білого клоуна, який під впливом соціальних негараздів перефарбовується в рудого, а згодом – у кривавого. Карколомні перипетії його еволюції та їх логіка, доведена до крайнього рівня міфу, а ще – фундаментальне переосмислення функцій добра і зла у високій інтерпретації призем-леного сюжету – усе це стає гарячим предметом обговорень.Item Зарубіжне кіно на великому екрані у 2019 році(2020) Канівець, АнастасіяХоча кінорік вже минув, усе ж хочеться озирнутися назад і підсумувати, що кінематограф як "дзеркало світу" показав українському глядачеві. Географія зарубіжного кіно чимала – традиційний лідер США, а також Італія, Франція, Великобританія, Швейцарія, Бельгія, Норвегія... Утім, певні тенденції все ж можна помітити. Увагу глядачів і далі притягають історії великих людей, причому найрізноманітнішого характеру й на всі смаки, тож вони мали змогу побачити низку біографічних стрі-чок – ігрових і документальних, правдивих і фантазій-них, на матеріалі історії й сучасності, з різним ступенем відвертості, публіцистичності, проблемності й актуаль-ності. Ці персоналії варті того, щоби їх назвати, адже вони формують свого роду пантеон героїв та антигероїв епохи –не лише своєї, а й нашої.Item Променистий Лучано із сонячною усмішкою(2020) Крутова, ОленаАвторка розповідає про документальний музично-біографічний фільм, присвячений найвизначнішому італійському тенорові другої половини XX ст. Лучано Паваротті: "Паваротті", режисер - Рон Говард (2019).Item На березі неба, на дні долі, на межі можливого...(2020) Веселовська, ГаннаСеред величезної кількості мистецьких подій і культурних розваг - фестивалів вуличної їжі, усіляких локальних споживчих свят - театральним фестивалям дедалі складніше витримувати конкуренцію. Театрові доводиться змагатися з галасливими і легкодоступними подіями, тоді як більшість спектаклів потребує даху над головою та глядацької тиші. Організатор III Київського міжнародного фестивалю театрів ляльок pUP. pet.2019,що ним став Київський академічний театр ляльок, який поетично називають Замком на горі, вирішив ці труднощі подолати. І йому вдалося реалізувати амбітний задум, втягнувши у фестивальний кругообіг мало не пів Києва: перехожі зі здивуванням призупинялися на Європейській: та Контрактовій площах, аби подивитися, що це за диваки граються великими і малими ляльками? Можливо, пересічні громадяни ще більше здивувалися б, якби дізналися, що ляльками ігри не обмежуються. Дорослі розгортають рулони паперу, проектують тіні та силуети, бавляться з великими і малими предметами, хатнім начинням. Словом, їм у пригоді стає все, що тільки може допомогти у мистецькій розповіді про щось важливе, бентежне й цікаве. Отож конкурсне змагання серед фестивальних вистав рир.реі 2019,яких було близько двадцяти з різних кінців світу, перетворилося на винахідливий пошук того, як дохідливо, ненав’язливо - і переважно без слів - показати глядачеві складні смисли.Item Бездоглядні сплячі та благість небес(2020) Саква, ОлександрАвторка аналізує два українські фільми VIII кінофестивалю "Корона Карпат": "Мої думки тихі", Антоніо Лукіча (2019) та "13 автобус", Олександра Безручко (2019).Item Слава і "слава" Педро Альмодовара(2020) Скоморощенко, ОльгаПісля виходу в прокат фільму Педро Альмодовара "Біль і слава", в якому йдеться про згасання слави одного режисера, що опинився в стані творчої кризи, деякі критики оцінили його як відображення стану самого Альмодовара. Проте це скоріше підсумковий фільм, найбільш автобіографічний з усіх попередніх, зітканий зі спогадів власного життя, доволі відвертий, створений напередодні власного 70-річчя.Item Уважний погляд на "Із широко заплющеними очима" Стенлі Кубрика(2020) В'южаніна, Тетяна.Останній, фінальний акорд творчості Стенлі Кубрика - фільм "Із широко заплющеними очима" 1999 року став провокативним і разом з тим особистісно-символічним його фільмом. "Легка порнографія", "фільм із декадентською атмосферою", "фільм-сон", "фільм про секс, гроші й смерть", - що тільки не говорили про цю стрічку, проте, здається, мало кому вдалося схопити її суть, а міститься вона десь між стародавнім обрядом, венеціанським карнавалом, порнографічною казкою та сном-фантазією.Item З хитрим оком і душею дитини(2020) Котенок, ВікторіяСтаття присвячена Олегу Стефану - українському актору театру і кіно, педагогу, засл. арт. України (2019).Item Сімейний театр Віталія Кіно(2020) Кіно, Віталій; Котенок, ВікторіяБесіда з українським театральним режисером, художнім керівником "Нового українського театру",Віталієм Кіно. Веде Вікторія Котенок.Item Чи буває щасливим Сізіф? Режисерська поетика Сергія Данченка(2020) Саква, ОлександрСтаття присвячена режисерському доробку Сергія Данченка у театрі імені Івана Франка.Item Галерея психологічних образів Олександра Гринька(2020) Вовк, УстинаСтаття приурочена до 100-річчя від дня народження народного артиста України, актора Львівського Національного театру ім. Марії Заньковецької Олександра Гринька.Item Давид Бабаєв: "Головне для мене - бачити у фіналі вистави розчулені дитячі обличчя дорослих людей"(2020) Крутова, ОленаУ ніч з 23 на 24 листопада 2019 року пішов у засвіти Давид Бабаєв - актор театру і кіно, народний артист України, професор кафедри естрадно-сценічних жанрів Київської академії естрадного та циркового мистецтв, провідний актор Національного театру російської драми ім. Лесі Українки, де впродовж майже 50 років зіграв у 56 виставах, а ще - 37 ролей у кіно, озвучив сім анімаційних фільмів, режисер спектаклю "Актрисі завжди вісімнадцять" (2018). Олена Крутова зафіксувала спогади колег артиста.