Центр досліджень медіації та діалогу
Permanent URI for this collection
Місія Центру: продукувати якісні наукові дослідження в сфері вирішення конфліктів шляхом медіації, діалогового підходу, та інших інструментів для підвищення наукового рейтингу НАУКМА і вироблення ефективних рішень та політик у цих сферах
Browse
Recent Submissions
Item Strategic Approach To Mediation: Lessons From Ukraine: [preprint](2017) Kyselova, TetianaThis study is prepared by Dr. Tatiana Kyselova and aims at comprehensive policy guidelines for planning further actions with regards to integration of mediation into the Ukrainian court system in line with the Council of Europe mediation recommendations. This report is based on the findings of the empirical case-study of mediation in Ukraine which was conducted by the author as a Marie Curie postdoctoral fellow in 2016-2017. The report offers analysis of the current situation, main stakeholders of mediation, piloted court mediation schemes, possible scenarios of mediation integration into the court system, and recommendations for further actions. The main findings of the study are as follows. Given the specific socio-political context in Ukraine and relative cost- and time-efficiency of Ukrainian courts, integration of mediation into the court system will achieve better results if it is soft, gradual but quick - beginning from the voluntary schemes of court mediation and decentralized professional self-regulation with minimum state involvement. Soft integration of mediation within the courts should be reflected in the law on mediation and procedural codes expected to be adopted by the Ukrainian Parliament in 2017. All the models of court mediation piloted in 1997-2016 have potential for further development and mediation regulation should leave doors open to any of these models. The prospective law on mediation should encourage an experimental approach based on pilot court mediation schemes that are continuously monitored and may lead to the possible introduction of mandatory and more centralized elements in the future. It is suggested that the Ukrainian mediation community should primarily be responsible for coordinating and promoting the integration of mediation within the court system. It should be supported by the international community in such a development including projects to gain the support of the judiciary and the political elite; joint projects with the courts to test court mediation schemes; strategy development and coordination of efforts with lawyers and other stakeholders; drafting of mediation legislation; development of quality control, professional training and ethical standards for mediators.Item Механізми саморегулювання діяльності медіаторів: кращі практики і уроки для України(2018) Кисельова, ТетянаЦей звіт підготовлено відповідно до завдання для експерта Програми USAID "Нове правосуддя". Експертом було проведено попередні консультації з представниками Національної асоціації медіаторів України, медіаторами з регіонів, суддями та юристами щодо вивчення їхніх потреб в експертній інформації у сфері саморегулювання професійної діяльності медіаторів; проаналізовано нормативні акти, правила акредитації та сертифікації професійних організацій медіаторів, звіти робочих груп щодо систем акредитації в США, Австралії, Канаді, Російській Федерації, Білорусі і Казахстані, а також міжнародної організації – Міжнародний Інститут Медіації (розділ 5);1 проаналізовано наукові джерела – публікації з теми дослідження в міжнародних наукових журналах і виявлено основні теоретичні засади регулювання діяльності медіаторів (розділи 1-4, додаток В).Item Розуміючи діалог : аналітичний звіт за результатами опитування учасників діалогів в Україні(Національний університет "Києво-Могилянська академія", 2018) Кисельова, ТетянаВ опитуванні взяли участь 109 респондентів — учасників діалогових зустрічей за виключенням фасилітаторів і організаторів — з 17 областей України, які надали інформацію про 157 діалогових заходів, що проводились 66 різними організаціями в період з 2014 р. по перший квартал 2018 р. Метою дослідження було отримання кількісних даних для перевірки гіпотез щодо трендів і ризиків діалогів на рівні громадянського суспільства в Україні. Результати дослідження підтвердили гіпотези щодо чотирьох трендів і частково підтвердили гіпотези щодо двох трендів діалогів.Item Інновації для розвитку сфери медіації: досвід України(ВАІТЕ, 2019) Проценко, ДіанаЦя стаття про те, як створювали організацію ГО "Національна асоціація медіаторів України" (надалі – НАМУ , Асоціація) і чому саме у такому форматі, які були виклики при цьому, як їх долали, що маємо як результат. Початок матеріалу з аналізом ситуації "у" та "навколо" НАМУ під назвою "Правда про …" було написано у січні 2017 р. (після невдалої стратсесії у грудні 2016 р. та на базі зібраних на ній позицій, бачень учасників), презентовано на відкритій зустрічі медіаторів, аби загострити увагу на викликах, з якими зіштовхнулись. Продовжено написання у 2019 році, коли з’явились нові виклики та здобутки. Викладено не як наукову публікацію, а як історію очима тих, хто був усередині всіх подій, та як розповідь про спроби знайти правильний шлях, та щоб не забулось, як було насправді.Item Оцінювання фасилітованого діалогу: підходи, рамки та виклики : [звіт](Координатор проектів ОБСЄ в Україні, 2022) Кисельова, Тетяна; Надо, ДжошДослідження виконано та звіт підготовлено в межах проекту "Розбудова спроможності застосовувати діалог для попередження та вирішення конфліктів" Координатора проектів ОБСЄ в Україні за фінансової підтримки Уряду Німеччини. Цей звіт створено на виконання завдання проєкту щодо дослідження наявних підходів і рамок оцінювання, а також методів збору даних, потрібних для оцінювання діалогу, задля підвищення обізнаності українських фахівців про наявні найкращі практики. Звіт базується на результатах аналізу наукових і практичних джерел у широкому полі трансформації конфліктів в різних зонах конфліктів. Цей матеріал також відображає висновки, зроблені з міжнародних досліджень і практики. У звіті ми намагались висвітлити наявні підходи і методики оцінювання таким чином, щоб це було практично корисним для українських фасилітаторів діалогу в поточній роботі з розробки української методології оцінювання діалогу. Результати цього дослідження потрібно буде адаптувати до українського контексту, що стане черговим кроком у проєкті Координатора проектів ОБСЄ в Україні "Розбудова спроможності застосовувати діалог для попередження та вирішення конфліктів".Item Мистецтво, як інструмент миротворчості(2020) Геращенко, ОлесяМетодичні матеріали до курсу "Культура та політика багатозначність (взаємо)зв’язків", 2020.Item Культура та політика: багатозначність (взаємо)зв'язків : методичні матеріали до курсу(2020) Амельченко, Наталя; Геращенко, Олеся; Гомза, Іван; Дем'янчук, Олександр; Лубківський, Данило; Лютий, Тарас; Найем, Латіфа Маріам; Осипчук, Анна; Осьмак, Владислава; Яковлєв, МаксимТема курсу і завдання, яке перед ним стоїть – показати у першому наближенні складні, неоднозначні, але при цьому дивовижні й напрочуд складні взаємозв’язки між культурою та політикою.Item How to Integrate Dialogue into the Processes of Transitional Justice in Ukraine(2020) Brunova-Kalisetska, Iryna; Kyselova, Tatiana; Martynenko, OlegRecently, several attempts to organize national dialogue platforms on various topics have been made, yet none of them has been fully implemented. We hear more and more that Ukraine "needs national dialogue". However, a clear understanding of the process and principles of professionally facilitated dialogue in the context of safe reintegration is lacking at the official level as well as among experts' circles. Documents on transitional justice being drafted in Ukraine also do not properly integrate the dialogue approach. Thus, the processes of development of the national transitional justice model and dialogues on different levels of Ukrainian society require greater synergy.Item Як інтегрувати діалог у процеси перехідного правосуддя в Україні(2020) Брунова-Калісецька, Ірина; Кисельова, Тетяна; Мартиненко, ОлегОстаннім часом в Україні відбулось декілька спроб організувати національні платформи для діалогу з різних тем, які не були реалізовані. Все частіше чути, що Україні "потрібний національний діалог", однак чіткого розуміння процесу і принципів професійно фасилітованих діалогів у контексті безпечної реінтеграції ані на владному рівні, ані на рівні експертної спільноти немає. Вироблені в Україні документи щодо перехідного правосуддя також не інтегрують належним чином діалогові підходи. Тому процеси розробки національної моделі перехідного правосуддя і проведення діалогів на різних рівнях українського суспільства потребують більшої синергії. Задля забезпечення наукового підґрунтя такої синергії групою науковців було проведено дослідження ролі і місця фасилітованого діалогу в моделі перехідного правосуддя і розроблено практичні підходи до інтеграції фасилітованого діалогу в концептуальні засади і практику перехідного правосуддя в Україні, які викладені в цій аналітичній записці.Item Діалог в моделі правосуддя перехідного періоду: особливості і функції(2020) Брунова-Калісецька, Ірина; Кисельова, Тетяна; Мартиненко, ОлегНа основі аналізу сучасних наукових досліджень, міжнародних документів, практики постконфліктного переходу до мирного життя Північної Ірландії, Балканських країн, країн Африки і Азії автори довели, що професійно підготовлений фасилітований діалог має важливе значення для успішної розробки й імплементації моделі перехідного правосуддя і має бути інтегрованим в ці процеси. Уперше в науці визначено особливості організації та проведення фасилітованого діалогу щодо тем перехідного правосуддя, концептуалізовано три функції діалогу в перехідному правосудді: 1) діалог як інструмент публічних консультацій щодо перехідного правосуддя; 2) діалог як інструмент інклюзивного ухвалення рішень; 3) діалог як інструмент примирення і формування суспільних наративів. На основі аналізу відомих досліджень і особистого практичного досвіду ведення діалогових процесів в Україні запропоновано тематичні фокуси діалогів у межах чотирьох напрямів перехідного правосуддя та обґрунтовано основні практичні підходи щодо включення фасилітованого діалогу в процеси розробки й упровадження державної політики в сфері перехідного правосуддя в Україні.