Кіно-Театр. 2005. №2

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 34
  • Item
    Кіно як кіноманія : огляд українських фільмів за 2004 рік
    (2005) Брюховецька, Лариса
    Інформація про українське кіно в нашому суспільстві циркулює, на жаль, досить кволо, здебільшого в колі самих кінематографістів. Звідси — стійке враження широкого загалу, що українського кіно взагалі не існує. Та й як цій інформації циркулювати, якщо (хоч як це не прикро), наш прокат тотально обслуговує виробника зарубіжного, тому навіть нечисленні фільми, які виходять в Україні, до глядачів не потрапляють. Глядачі до цього вже звикли, тому, навіть якщо б їх постійно переконували в пресі, що є фільми не тільки американські, а й українські, вони навряд чи повірять. Фільми треба дивитися — в кінотеатрах або на телебаченні, - і це головний аргумент у цьому зачарованому колі "неіснування". Без цього не те що аналіз і трактування, а й сама інформація про такий "фантомний" продукт мало кого цікавитиме. Проте є суттєвий аргумент і на користь цієї ситуації: українські фільми — це фільми для вибраних, і настане момент, коли їх волітимуть дивитися насамперед українці, щоб пізнавати своє життя — як минуле, так і сучасне.
  • Item
    Мімікрія "Довгоносика"
    (2005) Клименко, Станіслав
    Невдовзі після другого туру президентських перегонів над телекомпанією Про-ТБ, якою керує автор "Довгоносиків" В. М. Приходько (водночас В. М. Приходько обіймає посаду Генерального директора Національної кіностудії художніх фільмів імені Олександра Довженка), з явився помаранчевий прапор "Так!". Для мене це стало знаком симптоматичним. Чи розуміє В. М. Приходько, що слово "Так!" означає: так! — українському народові, українській нації!, що "Так!" — це утвердження в нашому житті принципів совісті, правди, моралі, професіоналізму; що "Так!" — означає жити й працювати "за законами Божеськими і людськими" (слова О. Довженка, що увійшли до програми В. Ющенка).
  • Item
    Кохання в стилі модерн
    (2005) Кандинська, Віра
    Ніщо так не відображає стиль епохи, як знамениті любовні історії. Такі, як знаковий роман видатного російського поета Сергія Єсеніна і всесвітньо відомої американської танцівниці Айседори Дункан. Ця романтична історія, що незбагненним чином увібрала в себе всі крайнощі й контраверсії Срібного віку, продовжує хвилювати й захоплювати і на початку XXI століття.
  • Item
    Речей таємна суть
    (2005) Гайдабура, Валерій
    20 січня 2005 року виповнилося 120 літ з дня народження української артистки Марії Малиш-Федорець.
  • Item
    Між правдою та красою
    (2005) Бучко, Роман
    Згорьовані смертями дванадцятьох дітей батьки всю свою любов і віру вклали в останнього сина, зачарованого красою великої ріки, з її краєвидами, легендами і побутом хліборобів, працьовитих і самодостатніх. За п’ятдесят кілометрів від Сосниці, коли Сашкові було 12 літ, Федір Вовк викопав Мізенську оселю мисливців за оленями, котрі проживали тут понад 20 тисяч літ і залишили орнаментований мезидром браслет із кістки мамонта.
  • Item
    Вплив Довженка на світовий кінопроцес
    (2005)
    Про те, як вплинула творчість Олександра Довженка на світовий кінематограф, можна говорити довго. Цей вплив не обмежений ні часом, ні простором і триває й досі. Саме ця риса й відрізняє генія від його колег, навіть талановитих. Міра впливу.
  • Item
    Життя як бунт, а гра як стиль у виконанні Чарлі Кейна
    (2005) Баб'як, Вікторія
    Можливість створювати мистецтво — одна з найдивовижніших здібностей людини. І кожен її новий твір стає відблиском внутрішнього світу і суб'єктивного світогляду — яскравого, часом суперечливого, та через те ще цікавішого. Орсон Велс дає глядачеві можливість розгадати написану ним загадку особистості Чарльза Фостера Кейна, а побіжно, несвідомо — і своєї власної.
  • Item
    Такесі Кітано: найбільш неяпонський з японських кінорежисерів
    (2005) Маркевич, Яна
    Такесі Кітано — одна з найяскравіших постатей у сучасному світовому кінематографі, особистість рідкісно обдарована. В Японії відомим став як учасник комедійного дуету "The two beats", особливо з 1980 року, коли його запросили на телебачення. Він і досі залишається знаковою постаттю японського TV, беручи участь, як мінімум, у п’яти телешоу на тиждень. Серед його численних талантів - літературний: Кітано написав низку новел, декілька збірок оповідань, есе і віршів.
  • Item
    Життя як імпровізація
    (2005) Косенко, Анна
    Мараб Мамардашвілі якось писав, що хоче розповісти історію філософії як історію спроб людей філософствувати і завдяки філософії дізнаватися про себе і про світ те, чого без філософії дізнатися неможливо. Так само можна вести мову і про творчість грузинсько-французького режисера Отара Йоселіані. І йтиметься не тільки про філософію, а й про кінематограф, адже його фільми — не що інше як спроба віднайти і зрозуміти щось важливе, що є в людині і поза нею і що важко передати інакше, окрім як через засоби кіно.
  • Item
    Яскравий почерк Алли Гусак
    (2005) Передерій, Ірина
    У січні відбулася виняткова подія — вперше на суд професійних глядачів представила свої роботи кінематографістка з Полтави. Телефільми Алли Миколаївни Гусак (оператор Дмитро Стариков) зняті на Полтавській обласній державній ТРК "Лтава". За словами президента фестивалю документального кіно «Кінолітопис» Лариси Єфименко, ідея творчого вечора виникла, коли стало зрозуміло, що матеріалу на такий вечір є більш ніж достатньо.
  • Item
    Білоруське кіно в підпіллі : [розмова з А. Кудиненком та О. Качаном]
    (2005)
    Найяскравішим дебютом у конкурсі останнього фестивалю "Молодість" був білоруський фільм "Окупація. Містерії" (режисер Андрій Кудиненко, автор сценарію Олександр Качан).
  • Item
    Монотеатр: напрям руху
    (2005) Селіванова, Вікторія
    20-23 листопада у Вроцлаві пройшли 38-мі Зустрічі театрів одного актора. Центральною подією стали виступи литовських, польських та українських артистів.
  • Item
    Вальядолід-49
    (2005) Скоморощенко, Ольга
    49-й Тиждень міжнародного кіно у Вальядоліді (БЕМІМСІ) проходив під знаком "напередодні", що, одначе, ніяк не позначилося на високому рівні цього добре відомого в Європі та світі іспанського кінофестивалю. За фестивальний плакат було обрано цього разу твір Томаса Харта Бентона "Голлівуд", написаний у 1937 році. Актори театру "Кальдерон" — епіцентру фестивалю — під час відкриття спробували оживити на сцені цей сконцентрований вияв кіношного дійства, що засобами живопису подавав декілька знімальних майданчиків відразу. А після церемонії закриття Тижня акторам того самого скетчу довелося "розпорошитися", залишаючи місце лише двом, що вивезли на сцену велику золоту цифру 50.
  • Item
    Хіхон-42: європейський фестиваль незалежного кіно
    (2005) Скоморощенко, Ольга
    42-й Міжнародний кінофестиваль у Хіхоні (Іспанія), що відбувся з 25 листопада по З грудня 2004, цілком відповідав своїй головній меті: бути "місцем зустрічі молодого кіно, в якому беруть участь активні молоді кінематографісти, залюблені у неспокій пізнання найбільш новаторського кіно і які вивчають нові тенденції кіномови". Останнім часом Хіхонський МКФ отримав ще одну назву завдяки своїй зорієнтованості на молоде незалежне кіно - "іспанський Санденс".
  • Item
    Богдан Бенюк: "Постійне бажання творити" : [інтерв'ю]
    (2005) Бенюк, Богдан
    Богдан Михайлович Бенюк — український актор театру і кіно, викладач, телеведучий. Народний артист України (1996), лауреат Державної премії України ім. Олександра Довженка (1998), член Національної спілки кінематографістів України, академік Української телевізійної академії (1997). Бесіду веде Віра Кандинська.
  • Item
    Вікторія Корсун: "Серіали я не дуже люблю..."
    (2005) Корсун, Вікторія; Брюховецька, Лариса
    Вікторія Корсун прийшла в кіно в середині 80-х. Знімалась активно, але була вимогливою до пропонованих ролей. Розмову веде Лариса Брюховецька.
  • Item
    З нотатника шпаргаляра і науковця
    (2005) Косенко, Анна
    Рецензія на "Григор Лужницький. Український театр". - Львів. 2004. Т. 1, 2. У католицькому щоденнику "Америка" протягом 30 років була постійна тижнева рубрика "З нотатника шпарґаляра", в якій Григор Лужницький звертався до різних тем, що його цікавили. Серед постійних зацікавлень був і український театр.
  • Item
    Страйк іроніків : [рецензія]
    (2005) Косенко, Анна
    Рецензія на "Страйк ілюзій". Упорядник Надія Мірошниченко. - Київ : Основи, 2004. Нещодавно видана в "Основах" збірка п’єс "Страйк ілюзій" свідчить, що революційні процеси в країні, зокрема в мистецтві, назрівали вже задовго до Помаранчевої революції, адже назва і концепція антології була задумана приблизно рік тому. Але нині вона стала надактуальною, навіть була визнана театральною подією року.
  • Item
    Альбом кінокадрів : [рецензія]
    (2005) Іванишина, Лариса
    Рецензія на "Пам'ять серця. Біографія Тараса Шевченка в кінокадрах". Упорядник Христина Клименко. - Київ : Поліграф Консалтинг, 2004. Ошатно оформлений, щедро ілюстрований альбом "Пам'ять серця" підготовлений донькою кінорежисера Станіслава Клименка Христиною не випадково, адже її батько десять років присвятив роботі над просвітницьким фільмом "Тарас Шевченко. Заповіт". Альбом містить 12 розділів — стільки, скільки серій має згаданий фільм.
  • Item
    "Дати повніше уявлення про українську культуру" : [інтерв'ю]
    (2005) Богданов, Бранка; Маттей, Інна
    З Бранкою Богданов, директором відділу "Кіно та відео" Інституту сучасного мистецтва у Бостоні розмовляє Інна Маттей — доктор наук, Гарвардський університет, відділ слов’янських мов та літератур.