Центр кінематографічних студій
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Центр кінематографічних студій by Author "Канівець, Анастасія"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
Item Анджеліна Джолі: шлях до львівської кав'ярні(2022) Канівець, АнастасіяЯк уже згадувалося, на початках Джолі була enfant terrible кіношного світу. Про цей період вона говорила: "... будучи дівчинкою, яка любила експериментувати, була зухвалою і трішки божевільною... Я була геть саморуйнівною […] Це як жити в якійсь викривленій реальності".Item Лірика і драма генерації 1990-х(2023) Канівець, АнастасіяЦьогорічне, 73-тє Берлінале (16–26 лютого) проходило під синьо-жовтим прапором: російсько-українська війна й протести в Ірані стали центральними його темами. Безпрецедентною була й українська присутність на фестивалі. Епоха 90-х нині популярна в українських кінематографістів. "Носоріг" Олега Сенцова, "Я і Фелікс" Ірини Цілик, "Ля Палісіада" Філіпа Сотниченка... Кожен із них по-своєму успішний, кожен показує якусь грань цієї непростої доби. "Ти мене любиш?" пропонує свою: тут це час переходу, прощання з минулим і рух у майбутнє. І яким би не-простим майбутнє не було – воно неуникне. Бо це і є життя.Item "Радянські мультики" чи національна школа: то чия українська анімація?(2022) Канівець, АнастасіяЯк визначити особливості анімації? Що робить її "національною"? Дати відповідь на це питання не так просто. Зрозуміло, що ніколи не існувало єдиної умовної "школи анімації", де б учили "знімати по-українськи". Тим паче, більша частина історії української анімації припадає на час Радянського Союзу. І ще одне: українська художня анімація по суті народжувалася двічі, у 1927 і 1959 роках, і кожного разу в нових умовах треба було шукати її умовне «обличчя».Item Травматичні моменти національної історії в сучасному ігровому українському кіно(Редакція журналу "Кіно-Театр" : Освіта України, 2022) Канівець, АнастасіяРозділ з колективної монографії. Історична травма та її відображення в кіно - проблема складна та багатогранна. Окремою її складовою є специфіка самого національного кінематографу. Зокрема, в українському виділимо два моменти: по-перше, тривале перебування під повним контролем влади, коли низка важливих тем або напряму витіснялася з простору культурної пам'яті, або подавалася у визначеному системою ключі. По-друге, скромні об'єми кіновиробництва, через які практично кожен новий фільм стає подією. Особливо стосується це повнометражного ігрового кіно, на якому і хотілося б зосередити увагу.Item Український орденоносець Шон Пенн(2022) Канівець, Анастасія24 лютого, на тлі вісток з фронтів, порівняно малопомітною пройшла інформація: всесвітньовідомий актор Шон Пенн в Україні й збирається знімати про неї фільм. Втім, під час вручення президентом Володимиром Зеленським нагород іноземним зіркам, що відвідали Україну, його відзначення викликало найменше сумнівів. Від початку російського вторгнення, до того, як світовою спільнотою пройшла хвиля солідарності з Україною і стало гарним тоном демонструвати підтримку їй, Шонн Пенн чітко висловив свою позицію: "Якщо ми дамо Україні битися самій, наша американська душа буде втрачена". Ці слова, сказані 25 лютого, коли думка про "Київ впаде за три дні" ще не була заперечена самим життям, можна сміливо вважати одним із гасел опору демократичного світу новітньому тоталітаризму.Item Шабаш "оптимізацій": як Держкіно воює з Центром Довженка(2022) Канівець, АнастасіяДовженко-Центр є унікальною установою з найбільшим зібранням українського художнього кіно. В його фондах – понад 10 000 найменувань ігрових, документальних та анімаційних українських і закордонних кінострічок, а також понад 24 000 архівних документів з історії вітчизняного кіно і понад 400 музейних експонатів. Край науковому центру, що за лічені роки зміг стати одним з найпомітніших та найпопулярніших культурних осередків України, вирішило покласти... Держкіно України, в підпорядкування якого ЦД потрапив буквально кілька місяців тому.