Кіно-Театр. 2024. № 1
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Кіно-Театр. 2024. № 1 by Author "Ямборко, Ольга"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item "Острів сліз": тема і сюжетно-образна концепція сценарію(2024) Ямборко, ОльгаУ 1986 році літературний доробок Івана Миколайчука поповнив новий сценарій, створений спільно з французькою режисеркою Еліан Сабате. "Острів сліз" є останнім з нині відомих дванадцяти кіносценаріїв Івана Миколайчука. Передумови його появи не менш цікаві, ніж сам його сюжет, що виник з життя. У 1983 році історія українки Катерини Ясенчук, яка емігрувала до США та через незнання англійської мови провела 55 років у психіатричній лікарні, стала надбанням світових інформаційних агентств, нею зацікавилась француженка Еліан Сабате з наміром зробити фільм. Через радянське посольство у Франції вона розшукала Івана Миколайчука, приїхала до Києва і попросила українського митця показати їй Західну Україну. Разом, у супроводі приставлених осіб з органів держбезпеки, вони відвідали Львів і Луцьк, а потім кожен писав свій варіант сценарію. Однак "Острів сліз" так і залишився на папері: Івана Миколайчука не стало у серпні 1987 року, тож ідея фільму "канула в Лету" разом із Еліан Сабате, котра у себе на батьківщині сьогодні більше відома як громадська діячка в місцевому самоврядуванні.Item Параджанов як художник: культура образу колажів і фільмів пізнього періоду(2024) Ямборко, ОльгаСергій Параджанов – особа поліфонічна, талановитий оповідач і образотворець. Як митець він присвятив себе кінематографу, і це творче середовище по-своєму вплинуло на його власний авторський стиль. Кінематограф С. Параджанова є органічною частиною його образотворчої феноменології, яка набуває різних систем репрезентації в декількох паралельних видових та жанрових парадигмах мистецтва. Поза екраном Параджанов постійно творив, це було властивістю його натури, характеру. У предметному сенсі, крім фільмів, об’ємну художню спадщину Параджанова складають колажі. "Параджанова знають переважно як режисера і не знають як художника. В останні роки почала з’являтися інформація, проєкти щодо його колажів. Все подається у вигляді двох іпостасей – режисер або колажист. Але людина працювала як цілісна особистість, і навряд чи варто розділяти, хоча це такий дослідницький метод, коли, віднявши одне, можна побачити інше". Сергій Параджанов є яскравим виразником – класиком епохи.