Кіно-Театр. 2015. №4
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Кіно-Театр. 2015. №4 by Author "Пащенко, Анастасія"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Актуальність екологічних проблем у фільмах Леоніда Осики(2015) Пащенко, АнастасіяЛеонід Осика "антигероями" вивів саме "мирних" вчених. І не просто "мирних", а за фахом прямо пов’язаних із вивченням і збереженням природи: ботанік, біофізик, еколог... Саме вони абсолютно випадково і, здається, навіть не помітивши, зруйнували маленьку "соціальну екосистему". Так від притчі фільм дійшов до межі соціальної критики. Тут можна згадати історію іншої кінострічки, з якою "Стражденних" ріднить багато що: і жанр кінопритчі, і проблема "міської" людини, і навіть піщаний пейзаж. Ідеться про "Криницю для спраглих" К). Іллєнка 1965 року, покладену на "полицю" через ту саму приховану соціальну критику. Кінокартина "Увійдіть, стражденні!" створювалася вже в іншу епоху -роки "перебудови", тому доля її щасливіша. Чимало вона, як і "Море", мала сказати своєму поколінню, чимало говорить і сьогодні. Бо, хоча ми вписали фільми у "їхній" культурний контекст, заявлені ними проблеми не зникають, а то й загострюються. Свідомо і несвідомо, через браконьєрство на різних суспільних рівнях і науку, як "мілітарну", так і "мирну", людина продовжує масштабне руйнування свого довкілля. Хоча й проговорює це дедалі частіше - що, вочевидь, дає надію на розв’язання бодай частини проблем. Своє слово у цій справі, одним з перших у вітчизняному кіно, сказав і наш класик Леонід Осика.Item Далеке-недавнє: кіноспомин про Першу українську революцію(2015) Пащенко, Анастасія"Яке воно недавнє, а таке далеке здається оце минуле..." - так розпочинає свої "Спомини з часів української революції (1917-1921)" Всеволод Петрів, військовий міністр і генерал-хорунжий Армії УНР, колишній офіцер імперської російської армії і активний учасник творення армії української. Особливістю фільм) стала як обрана тема (екранізація спогадів учасника подій), так і стилістика: створена ігровими прийомами кінострічка ставила за мету не умовно "відобразити", а власне "показати" зображувані події: відтворити вигляд будівель 1918 року, примусити персонажів говорити мовою, максимально наближеною до тогочасної, ретельно підібрати реквізит тощо... Поява таких фільмів, сповнених духу здорового українського мілітаризму,свідчить про поступову зміну свідомості. З ’явився новий ідеологічний продукт (а їх нам таки бракує), покликаний виховувати громадян-захисників держави. Поразка Першої української революції не повинна повторитися.