Кафедра англійської мови
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
Item The Role of Authentic Texts in the Development of Critical Thinking in English Teaching(2025) Lytvynko, Oksana; Hlukhovska, Maryna; Absaliamova, Yana; Bessarab, Anastasiia; Chobaniuk, MariiaThis study investigates the role of authentic texts in fostering critical thinking skills among English language learners, addressing the need for structured pedagogical approaches. The research evaluates how adapted authentic materials enhance language learning through lexical, communicative, and audio-linguistic methodologies, emphasizing their cultural, and cognitive significance. The study employed the approach combining content analysis with statistical comparisons using Sherman’s test and Phillips’ test to assess perceptions and critical thinking development. The study involved 120 Ukrainian university students. The results demonstrated strong agreement among both teachers (97%) and learners (93%) regarding the benefits of authentic texts. Participants showed high proficiency in completing tasks of varying complexity, achieving success rates of 98% for simple tasks, 95% for creative tasks, and 89% for complex tasks. These outcomes highlight significant improvements in objective text analysis, logical reasoning, self-organization, and problem-solving abilities. The findings suggest that integrating authentic texts into EFL curricula effectively cultivates critical thinking while promoting cultural and linguistic competence. Recommendations include adopting the tripartite lexical-communicative-audio-linguistic framework across language programs, selecting culturally diverse materials, and expanding research to include students at different proficiency levels for broader validationItem Активне слухання як інструмент налагодження психологічного контакту у процесі викладання іноземної мови за професійним спрямуванням(Golden Quill Publishing, 2025) Нестеренко, ЛюдмилаМатеріали доповіді учасника Міжнародної науково-практичної конференції "Наука, освіта і суспільство: тенденції, виклики, перспективи", яка відбулася у м. Бостоні, США, 21 червня 2025 року.Item Особливості застосування елементів комунікативних тренінгів у процесі викладання англійської мови майбутнім філологам-германістам в Національному університеті "Києво-Могилянська академія" : [препринт](ISMA University of Applied Sciences, 2025) Нестеренко, ЛюдмилаАналіз літературних джерел [1 – 4, 6, 8, 10 – 12] засвідчує, що викладання англійської мови для майбутніх філологів-германістів у відповідності до сучасних потреб суспільства передбачає диференційоване навчання з урахуванням освітніх потреб учасників навчальних взаємодій та вимагає створення відповідних умов для оволодіння навчальним матеріалом відповідно до професійного самовизначення. Також важливою умовою якісного викладання іноземної мови студентам філологам виступає можливість забезпечення учасників навчального процесу можливостями для рівного доступу до кваліфікованої професійної підготовки та неперервної освіти впродовж всього життя [5, 7, 9].Item Основні типи та функції спілкування викладача іноземної мови зі студентами у ході викладання іноземної мови за професійним спрямуванням(Research Europe, 2025) Нестеренко, ЛюдмилаМатеріали доповіді учасника ІІ Міжнародної науково-практичної конференції "Наука та освіта в епоху нових викликів та можливостей", яка відбулася у м. Житомирі, 18 червня 2025 року.Item Психолого-педагогічна культура викладача іноземної мови: структурно-змістовний компонент(2025) Нестеренко, ЛюдмилаСтаттю присвячено дослідженню структурних компонентів психолого-педагогічної культури викладача іноземної мови. В результаті проведеного дослідження визначено, що зміст психолого-педагогічної культури викладача іноземної мови ЗВО, складається з психолого-педагогічної компетентності, що включає основні психологічні характеристики особи та методи їх діагностування; психологічні закономірності міжособистісної взаємодії і, зокрема, спілкування; соціально-психологічні механізми регуляції групової творчої діяльності; психологічні аспекти деліквентної поведінки тощо. Також до структури психолого-педагогічної культури викладача іноземної мови входить соціально-терапевтична та консультаційно-педагогічна діяльності: здібність переконливо роз’яснювати основні цілі та конкретні завдання; давати кваліфіковані консультації стосовно методів та конкретних процедур, які повинні забезпечити виконання поставлених завдань; своєчасно виявляти джерела можливих конфліктних ситуацій, використовувати різні прийоми і методи локалізації, зниження напруги та консультативного вирішення різних типів соціальних конфліктів; позитивно впливати на емоційний стан своїх партнерів по спілкуванню, "знімати" надмірну психологічну напругу і попереджувати можливі стреси і фрустрації в процесі різнопланових педагогічних контактів; надавати психологічну підтримку студентам, які мають у цьому потребу тощо. Визначено, що третім важливим компонентом психолого-педагогічної культури викладача іноземної мови є інформаційно-комунікативна діяльність - уміння добре орієнтуватися у безмежному морі професійно значущої інформації; відбирати найбільш необхідну інформацію при вирішенні різних педагогічних завдань; налагоджувати ефективну систему комунікаційних зв‘язків з використанням сучасних технічних засобів як з колегами так і зі студентами; використовувати сучасні методи стимулювання обміну думками, ідеями, пропозиціями у ході викладацької діяльності; ефективно слухати співбесідників; ефектно, логічно, аргументовано і емоційно переконливо викладати свої думки публічно і в міжособистісному діловому спілкуванні; шукати компроміси і досягати необхідного консенсусу в професійних суперечках. Доведено, що за умови наявності психолого-педагогічної культури в структурі професійної діяльності викладача вищого навчального закладу, якість викладання іноземної мови суттєво покращується.Item Управлінський вимір психологічної взаємодії в ЗВО: фасилітативний керівник(2025) Мазін, Дмитро; Нестеренко, ЛюдмилаСтаттю присвячено дослідженню впливу фасилітативного керівника на управлінський вимір психологічних взаємодій в ЗВО. В статті охарактеризовано сучасні підходи до тлумачення ролі керівника в процесі управління освітніми процесами в ЗВО. Особливу увагу приділено аналізу лідерських рис керівника. Доведено, що наявність лідерських рис в структурі особистості керівника-освітянина є важливим інструментом впливу на свідомість і діяльність підлеглих, одним із вирішальних факторів успіху в управлінні в системі вищої освіти. Визначено, що роль керівника-освітянина стає визначальною у процесі розвитку психологічної культури інших суб’єктів освітньої діяльності ще й тому, що на нього покладено важливу місію подолання опору змінам з боку підлеглих. Визначено, що саме керівник покликаний управляти тими функціональними процесами, що відбуваються в організації та спонукають до подальшого успіху організації (це – фасилітативний керівник (керівник-лідер, харизматичний керівник). Доведено, що фасилітативний керівник створює та підтримує атмосферу необхідності змін, стимулює зовнішню та внутрішню мотивацію підлеглих. В статті також описано стратегії, які фасилітативний керівник-лідер може застосовувати для подолання опору змін з боку підлеглих. До таких стратегій віднесено: залучення неформальних лідерів організації, обговорення необхідності змін із підлеглими, залучення колективу до вироблення та прийняття остаточного рішення. Оскільки знімаючи напругу в колективі, фасилітативний керівник мотивує підлеглих, виступає лідером та реорганізатором в одній особі, яка своєю діяльністю гарантує цілісність та успішність організації. В статті обґрунтовано, що постать керівника освітянина (фасилітативного керівника) є інтегруючим організацію фактором та стратегічним інструментом здійснення управління в чичтемі вищої освіти, мобілізації підлеглих, що в подальшому сприяє та забезпечує прийняття й реалізацію рішень, розрахованих на забезпечення сталого розвитку в системі вищої освіти.Item Globalisation : навчальний посібник з англійської мови для студентів 2 року навчання НаУКМА(Національний університет "Києво-Могилянська академія", 2025) Мазін, Дмитро; Нестеренко, ЛюдмилаНавчальний посібник "Globalisation" укладено для студентів другого курсу Національного університету "Києво-Могилянська академія" з метою розвитку мовної компетентності з англійської мови за професійним спрямуванням. Посібник охоплює широкий спектр актуальних тем, пов’язаних із процесами глобалізації, зокрема економічні, політичні, культурні, екологічні, інформаційні та соціальні аспекти. Теоретичний матеріал супроводжується системою завдань для розвитку навичок читання, письма, аналізу текстів, критичного мислення та міжкультурної комунікації. Особлива увага приділяється написанню есе-розв’язання проблеми (problem-solution essay), що є надзвичайно важливим академічним жанром. Також подано лексичний словник, ключі до завдань та список рекомендованої літератури, що сприяє самостійному опрацюванню матеріалу. Посібник актуалізує глобальні виклики сучасності та формує у студентів аналітичне бачення світу, готує їх до ефективної комунікації в міжнародному контексті. Видання рекомендоване для використання на заняттях з англійської мови у закладах вищої освіти гуманітарного та соціально-економічного профілю.Item Силабус дисципліни: Практика мовна. Освітня програма "Англійська мова та українська мова" ("English Language and Ukrainian Language")(Національний університет "Києво-Могилянська академія", 2025) Нестеренко, ЛюдмилаЗдатність випускників НаУКМА успішно вирішувати професійні проблеми, орієнтуватися в різноманітних напрямах лінгвістичної діяльності визначає рівень їхньої конкурентоспроможності та відображає рівень ефективності роботи. Здійснення мовної практики з англійської мови дозволяє об’єктивно оцінити та розвинути обидва ці показники. Практичне застосування набутих під час навчання в університеті знань, навичок і вмінь дозволяє студентам зрозуміти справжню мету їхнього навчання, виділити пріоритетні напрями, надолужити прогалини у навчанні.Item Курс "Академічне письмо". Освітня програма "Англійська мова та українська мова" ("English Language and Ukrainian Language") : [навчально-методичного посібник](Національний університет "Києво-Могилянська академія", 2025) Нестеренко, ЛюдмилаКурс "Академічне письмо" відповідає навчальному плану підготовки бакалаврів, що навчаються за спеціальністю "Філологія. Германські мови та література (переклад включно, перша - англійська)" і допомагає засвоєнню фахових дисциплін. Даний курс орієнтований на розвиток спеціалізованих мовних навичок, вмінь фахового спілкування та вироблення комунікативної компетенції студентів на рівні, що умовно називається "вищесереднього" ("upper - intermediate", В2). У процесі підготовки навчально-методичного посібника застосовано комунікативний підхід до навчання. Курс спрямовано на вивчення англомовного академічного письма як різновиду наукового (академічного) спілкування. На практичних заняттях обговорюються проблемні питання, що передбачають розвиток навичок критичного мислення, а також виконуються завдання, виконання яких допоможе студентам сформувати вміння й практичні навички комунікативно виправдано користуватися засобами мови для створення відповідних зразків академічного письма. Окремий акцент зроблено на організації й редагуванні власних академічних текстів та розумінні основних відмінностей між основними функціональними стилями.Item The comparative analysis of the peculiarities of deaconess ministry in the Eastern and Western hagiography of the ancient church(2025) Zaika, AnnaThe article shows that Ancient Churches, independently of each other, in different regions worked on a general idea of women's church ministry, which could be called differently, but everywhere had common features. Deaconesses were the only institutionalized women's community within the Ancient Church, which developed around III–IV centuries in the East. Their powers, despite the peculiarities rites of initiation were never associated with sacred religious service – in terms of status, deaconesses were close to subdeacons. In the West, deaconesses as women with practical responsibilities properties disappeared very quickly. In the hagiographic tradition, the center of the narrative was a specific person and his spiritual life. In the course of research we have analyzed the examples of the lives of deaconess of the Ancient Church. In these texts there is a special importance was attached to miraculous events, characterization in relief and detail the virtues and high status of holy women were promoted.Item The demise of the deaconess ministry of the ancient church(2025) Zaika, AnnaThe article shows that the concepts of deaconess, which persisted until the Middle Ages, will be synonymous with the word nun and will not be associated with a special female ministry, the final institutionalization and further existence of which became impossible due to the lack of its close connection with liturgical functions. The most important issue, which has not lost its relevance to this day in both academic and applied meaning, is the issue of institutionalizing women's church service, an alternative to both monastic and exclusively social. However, this issue should be recognized as closely connected not so much with the needs of modern society, but with the needs of the Church and the general church consciousness. In the course of research, we have analyzed the reasons of demise of deaconess ministry in the Eastern and Western traditions of the Ancient Church. In these texts there is a special importance was attached to features inherent in deaconesses, who are obliged to lead a strict pious life and perform certain ceremonial functions while attending divine services.Item Методологія оцінювання психологічних аспектів сприйняття гендеру в освітніх установах(Liha-Pres, 2024) Щенявська, АллаМетою цього дослідження є оцінка сприйняття гендерної ідентичності учасниками освітнього процесу та рівня інклюзивності їхнього навчального середовища. Дослідження має на меті вивчити стан чинних інклюзивних практик стосовно гендерної ідентичності та виявити напрямки для покращення на основі опитування, проведеного в НаУКМА.Item Psychological and pedagogical aspects of teaching English to students with non-binary gender identity(Liha-Pres, 2024) Pirozhenko, ІrynaIn Ukrainian educational institutions, there has been an increasing discussion of non-binary identities among students. This topic reflects societal challenges to traditional binary gender norms and emphasises the importance of inclusivity. By definition, non-binary individuals do not identify exclusively as male or female; instead, they may identify a gender identity that is fluid, falls outside the binary, or is a mix of both. As educational institutions aim to create environments that are safe, mutually respectful, and supportive for all students [1], the need to address the specific needs of non-binary students has become increasingly important.Item Strategies for transitioning EFL students from A2 to B1 level: a case study on the topic "family"(Liha-Pres, 2024) Fedoriv, MariyaThe transition from A2 to B1 level in English as a Foreign Language (EFL) education can be challenging for learners. Students encounter more complex grammatical structures, vocabulary, and communicative tasks, which often result in common issues in speaking, writing, and listening. This paper overviews teaching strategies to support this transition, using the theme of "Family" as a case study to illustrate practical methods for addressing these issues.Item Enhancing communication effectiveness in higher education through development of linguistic quality of academic writing(Liha-Pres, 2024) Fedoriv, YaroslavaThe aim of this study is to identify linguistic features essential for clear academic communication and to provide recommendations for improving the linguistic quality of scholarly papers.Item Методологічні підходи до вивчення досвіду учасників освітнього процесу в контексті воєнного стану(Національна академія Служби безпеки України, 2024) Федорів, Ярослава; Шугай, Алла; Піроженко, Ірина; Соломашенко, Наталія; Щенявська, АллаУ кризових ситуаціях, — і, зокрема, у контексті воєнного стану — вивчення досвіду учасників освітнього процесу є актуальною і важливою проблемою, оскільки воно має на меті дати розуміння та обґрунтувати використання різних методологічних підходів для отримання інформації, необхідної для практичного використання задля забезпечення якості освіти. Це вимагає розуміння наукових парадигм досліджень та застосування відповідних методологічних підходів згідно з поставленою метою та завданнями.Item Linguistic aspects of human vs. machine translation of English-Ukrainian diplomatic communication(Національна академія Служби безпеки України, 2024) Федорів, Ярослава; Іванова, СвітланаIn this context, the research problem of our study is to examine the linguistic factors that influence the effectiveness and security and define potential pitfalls associated with human vs machine translation within the framework of the English-Ukrainian diplomatic communication.Item Giftedness as a Paradigm of Modern Pedagogical Theory and Practice(2024) Voznyuk, Oleksandr; Kravets, O.; Pavlenko, LarysaGiftedness is understood as a fundamental concept (paradigm) of modern education. It is proven that a child under the age of 5-6, as a predominantly right-hemisphere human being with a plastic psyche, vast emotional-sensory resources, highly dynamic mental processes, and metabolism, is a multifaceted gifted human being. Giftedness, as an emergent essence (arising, according to a synergetic view of the issue, as a systemic property of the whole), can be "unlocked" and actualized through certain educational/developmental procedures. In this context, it is appropriate to discuss the "basic genius" of each child, which researchers refer to as the "principle of sacredness", inherent in every child enabling them to pursue great goals in life. The realization of this principle largely depends on the structure and content of the socio-pedagogical environment in which the child exists. Accordingly, the "release" of a child's sacred potential (child’s genius potentiality) in adulthood may occur under critical life conditions/situations. It has been determined that giftedness, in some sense, is related to such characteristics as genius, creativity, talent, and others, which can be differentiated in the context of the dichotomy "actualpresent" (present situation) – "potential-possible" (prospective). Childhood itself can positively influence an adult person capable of activating this state. In this regard, we refer to the methodology of infantilization as a psychologically positive regression into childhood, which significantly enhances the educational process. It is concluded that developmental-pedagogical impact on the neural structure of the human brain can leave imprints on the genetic structures of an individual, potentially transmitting these effects to future generations through inheritance.Item Globalisation : навчальний посібник з англійської мови для студентів НаУКМА(Національний університет "Києво-Могилянська академія", 2025) Мазін, Дмитро; Нестеренко, ЛюдмилаНавчальний посібник "Globalisation" укладено для студентів другого курсу Національного університету "Києво-Могилянська академія" з метою розвитку мовної компетентності з англійської мови за професійним спрямуванням. Посібник охоплює широкий спектр актуальних тем, пов’язаних із процесами глобалізації, зокрема економічні, політичні, культурні, екологічні, інформаційні та соціальні аспекти. Теоретичний матеріал супроводжується системою завдань для розвитку навичок читання, письма, аналізу текстів, критичного мислення та міжкультурної комунікації. Особлива увага приділяється написанню есе-розв’язання проблеми (problem-solution essay), що є надзвичайно важливим академічним жанром. Також подано лексичний словник, ключі до завдань та список рекомендованої літератури, що сприяє самостійному опрацюванню матеріалу. Посібник актуалізує глобальні виклики сучасності та формує у студентів аналітичне бачення світу, готує їх до ефективної комунікації в міжнародному контексті. Видання рекомендоване для використання на заняттях з англійської мови у закладах вищої освіти гуманітарного та соціально-економічного профілю.Item Video Course: Computing : навчальний посібник з англійської мови для студентів НаУКМА факультету інформаційних технологій(Національний університет "Києво-Могилянська академія", 2024) Гусар, МальвінаНавчальний посібник з англійської мови "Video Course: Computing" створений для студентів факультету інформаційних технологій НаУКМА. Він орієнтований на розвиток лексичних і комунікативних навичок у контексті вивчення сучасних інформаційних технологій. Посібник охоплює шість тем, що стосуються актуальних питань у сфері обчислювальної техніки та технологій, а саме: "Optical Drives" ("Оптичні накопичувачі"), SSD vs Hard Drive vs Hybrid Drive ("SSD. Жорсткі диски. Гібридні диски"), "NOR or NAND Flash Memory?" ("Флеш-пам'ять"), "The First Programming Languages" ("Перші мови програмування"), "Top 9 Microsoft Word Hacks" ("9 корисних функцій Microsoft Word") та "What Can You Do with a Spreadsheet?" ("Можливості електронних таблиць"). Кожна тема включає завдання на розширення словникового запасу, обговорення, перегляд відео та виконання завдань після перегляду відео, що сприяють глибшому розумінню матеріалу. Особливістю посібника є інтеграція відеоматеріалів, що дозволяють студентам практикувати аудіювання на автентичних прикладах. Завдання на основі відео покликані розвивати критичне мислення, покращувати розуміння технічних текстів англійською мовою та формувати навички аналізу. Цей посібник стане незамінним ресурсом для студентів, які прагнуть поглибити свої знання англійської мови та розширити технічний словниковий запас, необхідний для роботи в галузі інформаційних технологій.